It's my life

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Stina - 15 maj 2009 11:57

Så har jag då travat första gången på Vincent !

Jag satt nog med världens största leende i ansiktet - känslan är så enorm när man gör nåt för första gången !

Hittils har han varit en ängel i inridningen !

Det går inte så fort fram - jag rider honom bara 1 gång i veckan.

Inte alltid det lättaste heller när jag i stort sett bara har trafikerad väg att rida in på - och dessutom är själv.

Johan har varit med ett par ggr och gått brevid - men mestadels är jag helt själv.

Men trots allt går det framåt - och jag är lycklig över min fina kille !!


Billan och jag red ut en sväng - en av dom nya vägarna över Tväggestad.

Hon blir SÅ tittig och osäker så fort hon sätter en hov på okänd mark.

Fast det går bättre och bättre - idag lyckades jag få henne förbi en livsfarlig grushög utan att behöva sitta av och leda förbi !!


Nedan en bild på Vincent 2 dgr gammal :



Av Stina - 15 maj 2009 07:37

Idag bjuder jag på några bilder av Becca och hennes förra foderponny Texas Jack från 05 - 06.

Världens sötaste shettis !

Envis som små shettisar kan vara oxå !


Min sambo Johan skulle en morgon hjälpa till med att ta ut hästarna.

Han var inte speciellt hästvan och var lite orolig för att ta dom stora hästarna - lilla shettisen skulle väl inte vålla några problem. Det är ju som att gå ut och gå med hunden ungefär.

Jovisst - han fick ut alla hästarna utan problem tills det var dags för Jackson. Denna morgon bestämde sig den lilla herren för att han INTE tänkte sätta en hov innanför grinden till hagen och så var det med det !Johan försökte bra länge med alla tricks och mutor han kunde tänka sig - men icke fick han in honom i hagen =)

Han fick ställa in honom i boxen igen och jag fick kasta mig hem på lunchen och ta ut den lilla envisa herre som då bestämmt sig för att det nog var bättre att gå ut i hagen än att stå inne själv i stallet ;)



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards