It's my life

Alla inlägg under maj 2009

Av Stina - 10 maj 2009 21:09

Fjärde dagen med feber - jag är inte speciellt kartig må jag säga !

Dessutom ser jag ut som nåt katten släpat in - dubbelhakan finns där än, och så har jag toppat det med ett stort saftigt utslag vid munnen som blir större för var dag... inte så värst pussvänlig enligt min sambo :(


Har roat mig med att surfa runt en del under dagen på en massa sidor och ställen jag aldrig satt min fot på förut.

Jag som är lite av en arabfantast fastnade bra länge vid Linda och Chocco's blogg.

En 148 cm stor arab som tävlar msv dressyr bland stora hästar med vinster och placeringar.

Idag tex tog dom en placering i MSV B:2 och var precis utanför placering i MSV B:3 !!

Vad som fascinerar mig mest ändå är Lindas hästhållning.

Hur många ekipage i dom klasserna tränar barbacka, spränger fram i vild galopp på sina uteritter och deltar i hubertusjakter ?

Kika in på deras blogg om ni har några minuter över :

http://tralopp.bloggagratis.se/

Av Stina - 8 maj 2009 21:16

Då var hästarna avmaskade - Vincent var som vanligt inte riktigt med på noterna. Han gillar INTE att få in nåt i munnen, men jag lyckades tillslut övertala honom om nyttan av avmaskningsmedel.

Dom andra 2 gapade snällt.


Inte var det det lättaste att få ut mitt avmaskningmedel heller.

Var uppe igår på apoteket men, nej dom kunde inte hitta mitt recept ( e-recept) i receptbanken.

" Det blir så ofta fel med veterinärerna - dom skickar iväg det fel. Ring till dom imorgon och be dom skicka igen".

Sagt och gjort - imorse satt jag i telefonkö för att reda upp saken.

" Receptet ligger godkänt och klart i banken. Det blir så ofta fel hos apoteken. Du får åka dit igen- det finns där".

Jaha - upp till apoteket igen :

" Nej vi hittar inget recept. Det är veterinärena som inte vet vad dom gör. Kontakta dom igen och be dom ringa eller faxa in ditt recept istället."


Jag var lagom irriterad vid det laget - ska jag behöva vänta till måndag och vet's teletid för att få ut ett par ynka sprutor med avmaskingsmedel ??

Jag ringde istället apotekets servicetele och bad dom kolla om det fanns nåt recept i banken.

" Jadå - noromectin, inkom igår."

Jag frågar då hur det kan komma sig att mitt apotek inte hittar det när dom nu kunde se det direkt ?

Efter ett par minuters väntan återkommer hon med beskedet :

" Jag har ringt ditt apotek och förklarat hur dom söker efter djur recept. Medlet finns där nu och du kan åka och hämta".


Så upp till apoteket igen och får samma kvinna i kassan som "hjälpt" mig de senaste 2 ggr. Hon hälsar mig välkommen med mitt avmaskningmedel i handen och säger :

"Jasså du ringde det numret. Ja, det var ju bra nu när dom kunde fixa till det. Jag tror inte att vet hade skickat iväg det ordentligt - det blir så ofta fel med dom förstår du".....


Som plåster på såren för allt besvär får jag med mig en 50 ml flaska med apotekets dushcreme......   ska man skratta eller gråta ?



Av Stina - 7 maj 2009 14:06

Vaknade imorse och höll på att få slag - i spegeln ser jag vad som mest liknar en svullen hamster. Ännu mer skrämmande är att detta är JAG !!!

Halsen har svullnat upp så det ser ut som jag har världens dubbelhaka hela vägen upp till öronen *s*

38,5 i feber - himla roligt  =(

Har hittills tillbringat dagen sovandes och känner mig en aning trasig ...


Höll mig vaken så jag hann med vet's teletid och fick recept på avmaskningsmedel, hämtar ut det i em när jag hämtar Becca på dagis.

Träckprovssvaren handlar förresten om förekomsten av lilla blodmasken - vilket jag inte skrev =) ( vilket min brorsdotter gjorde mig uppmärksam på i sin kommentar till det inlägget =) )

Vincents 125 innebär antalet ägg per gram träck.

Av Stina - 6 maj 2009 18:24

Med tillåtelse av E lägger jag ut ett par bilder på hela ekipaget.

Visst är dom fina ?!

Av Stina - 6 maj 2009 13:40

Billan och jag var nere i ridhuset på morgonen och hoppade.

Hon verkar tycka det är riktigt roligt och bjuder som bara den på hindrena :)

Hela 60 cm hoppade vi idag ;)

Av Stina - 6 maj 2009 11:35

Svaret på årets träckprov har kommit :

Vincent 125

Mulle 250

Billan 500


Betydligt bättre än förra året ! :)


Av Stina - 4 maj 2009 17:54

Idag firar vi Becca som fyller 8 år !!

Grattis gumman !!

Hon firade sin dag med att rida utan stigbyglar och dessutom våga släppa taget om sadeln och sträcka ut armarna !! Hon är STOR nu ;)

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards