It's my life

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Stina - 15 juni 2009 15:38

Ledig dag ... har jobbat 4 kämpiga dagar - ledig en och så jobbar jag 4 igen.

Att umgås med dementa personer tar på krafterna och då menar jag mest psykiskt ... skulle behövas mer än en ledig dag för att hämta krafter och verkligen orka göra ett bra jobb...

Tyvärr är vi förvarnade om  försämrade scheman till hösten - hårda besparingskrav inom kommunen !!

Frågan är hur bra vård och omsorg det blir med för lite och för utsliten personal ??


Så min lediga dag idag gick jag upp kl 6 imorse för att ta emot min son som kom med färdtjänst från sin pappa. Sedan halv 9 tog jag emot hovslagaren och blev 1400 kr fattigare =(

Becca red sen en sväng innan vi släppte ut hästarna igen. Det blåser en del idag så Mulle var lite på tårna och hoppade till ett par ggr. Duktiga Becca klarade galant av flera hopp och skutt , men tappade stigbygeln en gång och ramlade av.

Vi torkade några tårar och så hoppade hon upp igen - modigt !!


Vattenpåfyllning - 8 dunkar bortkörda ( stöön ) - sedan sopning och iordning plockning i stallet.

Ska strax åka till ICA och hämta mina täckesgalgar som ligger och väntar på mig =) och sedan ta vovven ut på en promenad.

Har tagit på mig min stegräknare igen och är på stegjakt ... har skött maten senaste veckan oxå och lyckats bli av med 2,2 kg =)



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards