It's my life

Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Stina - 27 juli 2009 20:37

Hälsade på min bror och brorsdotter idag.

Kära Emelie lurade upp mig på älgen ( 168 cm halvblod ) för en liten skrittrunda.

Jag får höjdskräck på dessa jättar till hästar - Emelies Finemang är ju enorm !

Iallafall var jag modig och vågade mig till och med på lite trav ( säger jag lite så menar jag lite ).

Emelie skulle sen försöka få mig att rida en sväng på banan men där sa jag stopp med motiveringen att man lär ju bryta sig totalt om man ramlar från en sån här häst.

Emelie däremot är rädd för små hästar säger hon ...  ( där hänger jag inte med alls i tänket ... gör du ? )


Iallafall så fick Emelie snällt sätta sig upp själv om nu hästen skulle gå en sväng i nåt mer än 5 meter kort trav.

Jag undrar om jag kände nåt på mig för vad händer ? Hästen blir lite busig i galoppen och bockar - Emelie far över halsen i en mycket snygg (eller nåt) båge och landar på höger axel samt slår i huvudet.


Vi insåg ganska snart att det var ambulans som gällde då Emelie låg platt fall och skrek/grät/yrade om vart annat.

Hon fick mig att hoppa högt ett par gånger när hon la på ett par illvrål över slöa ambulanser och svensk sjukvård.

Jojo - ungen har temperament och borde dessutom skaffa klippkort hos ambulansen då hon tar sig en sån resa både nu och då.

Själv tyckte jag de ca 15 minuter det tog för ambulansen att komma var otroligt kort tid då vi befann oss ett par mil från stan.

Snart nog var Emelie smärtstillad ( efter att hon sa åt dom att "dra på lite ordentligt för f-n) och fixerad på bräda med nackkrage på, fastspänd så hon inte kunde röra ett finger .


Trots allt så hade hon tur - domen blev till slut en fraktur i axeln och hon kunde åka hem några timmar senare.

Lite tur i oturen trots allt.


Jag åkte hem och satte mig att kolla upp säkerhetsvästar ....




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards