It's my life

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Stina - 16 augusti 2009 18:19

Skrittade Billan en sväng i skogen på em. Efter passet red jag ner henne barbacka till betet.

Jag rider mycket sällan barbacka - känner mig lite för osäker för att ha nån glädje av det. De senaste åren har det nog inte blivit mer än 4 ggr tror jag.

Idag hade jag en släng av mod så jag tog en liten galopp barbacka - senast jag gjorde det måste väl vara en 18 år sen eller nåt ;)

Och faktiskt var det inte så skrämmande heller utan jag njöt faktiskt av det hela !!


Ebba tog jag in en stund på dan och borstade av henne.

Inte speciellt poppis hos lilla fröken, men hon fick stå ut med att bli borstad och klappad på överallt.

Lyfta ben är inte nåt lilla damen tycker är nödvändigt så vi hade oss en liten dust. Johan fick hjälpa till att hålla och jag gav mig inte förrens vi hade lyft och hållt uppe alla 4 hovar en stund.

Morötter vankades som belöning för varje lyckat lyft och till slut verkade hon tycka att det nog var ganska ok ändå.

Hon är så otroligt söt lilla Ebba - Johan är helt såld !

Igår kväll efter jag gått och lagt mig smög han ner till stallet och kollade till henne en extra gång .

Tror det gick åt nån morot även vid det besöket *s*


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards