It's my life

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Stina - 3 september 2009 10:31

Alltid ska man behöva oroa sig för nåt *suck*

Just nu oroar jag mig hemskt mycket för att Ebba inte äter sitt hö !

Hon har som mest fått i sig 1 kg hö över natt - visserligen går hon på gräs dagtid, men nog behöver hon få i sig mera hö ändå !!!

Hon går fram och luktar på hö't - tar en minitugga och ibland händer det att hon spottar ut det hon har i munnen.

Igår tog vi in en av dom nya balarna - ah, nu ska hon väl äta då när hon får av årets skörd trodde jag.

Istället har hon inte RÖRT hö't alls inatt !!!

Billan och Vincent som fick av samma bal imorse luktade på det, krafsade runt och gick därifrån !!!

Det säger mig att nåt är FEL med det ! Jag kan inte se eller lukta mig till nåt konstigt, men jag får nog ta fram balen och undersöka den nogrannt.

Äter inte Billan ( som annars äter allt) så är nåt galet !!

Ska roa mig med det imorgon - hinner inte idag. Har fått låna hö av stallkamraten till inatt så hästarna har nåt att äta.

Tanken på att jag har oätligt hö för tusentals kronor hemma är en mindre rolig tanke !!!!


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards