It's my life

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Stina - 13 september 2009 21:16

av tonåringar ..

Ja, det har det varit här i helgen. Alla barnen hemma - en 18 åring, en (snart) 17 åring och två 15 åringar .

Trångt - vi är 7 när alla är hemma och huset är inte speciellt stort.. jag är glad att jag nu för tiden har diskmaskin iaf !!


Vi firade vår nyblivna 18 åring  i lördags med  smarrig frukttårta, kakor och bullar i mängd ( midjemåttet ökade med ett antal cm).

Jag hann oxå med en mysig skogstur på Billan samt tvättade man och svans - med hjälp av mängder av pälsglans fick jag alla dreads utredda och hon vart så tjusig så !

Till vardags reder jag bara ut med fingrarna - vill inte slita i onödan när jag nu har bestämmt mig för att hon ska få ha lång man. Under sommaren har hon tyvärr lyckats klia en del och slitit ganska rejält på manen =(

Vincent verkar ha lämnat den ifred iaf - för ett par år sen fick jag klippa manen kort då han lyckats käka upp halva - ja, halva svansen fick han i sig oxå Skrikandes

Det var med sorg jag satte saxen i manen då ...


Idag red jag ut direkt på morgonen med Billan och tränade lite dressyr i skog och mark .. funderar på att boka ridhuset i veckan, har inte varit där sen i våras nångång senast. Har 2 gånger till att utnyttja på mitt ridhuskort innan det går ut sista september - måste utnyttjas !

Att skura ur alla vattenkar i båda hagarna och fyllt på med friskt vatten roade jag mig oxå med på morgonen.


Becca följde med grannen till djurparken på em och jag fick hem en mycket nöjd men oxå mycket trött dotter framåt kvällen som hade MASSOR att berätta =)

Och jag tänker hoppa in i duschen och sedan vidare till sängen - jobbet kallar på mig imorgon 7-16 och jag är helt SLUT efter helgen ...

Att ha tonåringar är ytterst krävande !!

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards