It's my life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Stina - 14 oktober 2009 09:41

Mitt lilla hus ,större än framsidan skvallrar om turligt nog


  


Nära hem är det från stallet oxå, mitt hus är det vänstra bakom gårdsägarens.

Det är inte långt till grannarna.


  

Av Stina - 14 oktober 2009 09:37

Gick upp med lite hö när alla hästar kommit ut.

Byte av högar är obligatoriskt med ett par minuters mellanrum .. det KAN ju vara godare i dom andra ...



    


Av Stina - 14 oktober 2009 09:35

Vincent fick gå ut med nya täcket imorse, väl sprayat med antibit .


    

Av Stina - 13 oktober 2009 10:30

Precis varit och hämtat ut mitt paket från Hööks innehållandes detta :


Fleecefodrat regntäcke till Vincent :

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600565&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Antibit spray _ sprayas flitigt på täckena för att avskräcka marodören Vincent :

http://www.hooks.se/Product.aspx?productid=890164


Lamullssulor :

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=290098


2 par handskar för 29 kr styck ( kampanj förra veckan):http://www.hooks.se/product.aspx?productid=150064&deptid=7&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Av Stina - 12 oktober 2009 13:58

några av extrakilona jag har samlat på mig ... nån som vill ha ??


Har hoppat på en liten utmaning på hästforumet Bukefalos och ska gå ner 5 kg till 4 dec.

Ska säger jag ! .... så jag skriver det här oxå så kan ni hjälpa till att slå mig på fingrarna om ni hittar mig på byn's pizzeria ;)


Nej, nu ska jag fortsätta reta mig på att Sony har släppt en så dålig låt med Michael Jackson - enda bra med den är Michaels röst !!

Helt klart en demo som inte höll måttet vid tidigare skivsläpp ... hade han levt hade han aldrig släppt nåt så lamt !!



Av Stina - 12 oktober 2009 09:48

Har nån missat trailern till filmen ??




Av Stina - 12 oktober 2009 09:15




Av Stina - 11 oktober 2009 16:46

Rida i skog/mark eller på grusvägen ...


Jag är inte alls bortskämd med att ha ridbana eller ridhus att rida i - faktum är att de allra flesta år jag haft häst har jag inte haft tillgång till nåt av det utan ridit i skog/längs vägar var dag.

Senaste åren har det byggts upp en hästby precis brevid oss - 5 villor än så länge, stort fint stall med både ridbana och ridhus samt enormt fina anlagda ridslingor i skogen Skrattande

Hur mycket tur kan man ha liksom ?? Fanns inget alls av den varan när vi flyttade hit för 4,5 år sedan.

Fast fortfarande rider jag ut oftare än jag bokar in mig på nån av ridbanorna - jag tänker som så att unghästar ska gå mest i skog och mark för att behålla glädjen och framåtbjudningen, så det är mest där ni hittar mig och mina hästar.


Idag var det grusvägen för Billan och mig som gällde - med älgjakten som börjar imorgon så håller vi oss borta från skogen !

Billan var spänd och okoncentrerad mesta delen av turen. Är hon på det humöret får jag se upp lite med mötande trafik - hon kan återgå till att kasta sig runt precis vid mötet så det gäller att vara beredd.

Samtidigt gäller det ju att inte förmedla min oro att hon ska "balla ur" vid bilmöten till henne - hästarna känner mer av vår rädsla/oro än vi tror och det är så himla lätt att man som ryttare överför sina rädslor på hästen.

En inte alltid så lätt balansgång ...

Idag gick det iaf bra för oss båda och vi kom hem igen utan några problem. Fick tom in några riktigt hyfsade galoppfattningar på hemvägen som jag känner mig riktigt nöjd med !

Känns alltid bra att avsluta ett ridpass på ett positivt sätt både för mig och Billan =)



Bild från maj iår :



     





Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards