It's my life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Stina - 3 oktober 2009 07:14

Om jag bortser från att det är lite tungt att kliva ur min sköna säng tidigt, så gillar jag att morgonfodra.

Man möts av gnäggningar och förväntansfulla hästar som kikar ut ur sina boxar.

Det blir lite skrapningar och nån spark när dom tycker det tar för lång tid - men så när alla fått hörs bara belåtna tuggningar =)

Att lyssna på hästar som tuggar hö är ett av dom mest rofyllda ljud som finns ... står jag en stund och lyssnar så riktigt känner jag hur stressen försvinner ur kroppen.


När jag återupptog mitt hästintresse för en del år sen så var jag sjukskriven för utbrändhet.

Har haft några perioder ( år ) av mitt liv med utbrändhetsdepressioner, medicinering odyl.

Inte blev jag väl egentligen bättre av att gå hemma och inte träffa folk, utvecklade en hemsk social fobi och panikångest under de här åren.

Sedan jag lät hästarna komma in i mitt liv igen har jag mer att göra än jag någonsin haft - men mår bättre än jag gjort på länge.

När jag drabbas av ångest går jag ner till hästarna - en stund i deras närvaro blåser bort ångesten snabbare och bättre än någon medicin lyckats med.

Idag är jag medicinfri sen några år tillbaka - har inte varit sjukskriven sen jag skaffade häst och har dessutom gått upp i arbetstid...


Bild på Mulle förärad en tjusig pannluggsfläta med prydlig grön rosett ;)


  


Av Stina - 2 oktober 2009 10:24

Snart dags att fixa till mig lite och brumma till jobbet.

Nu tar ju inte fixen så där lång tid - har långt hår så det sätter jag upp i tofs eller slarvig knut, och så en liten lätt makeup.

Fast först en liten paus med en kopp kaffe här vid laptopen :)


Stalljobbet tog lite längre tid än vanligt imorse - sårtvätt av 2 hästar tar sin lilla tid, täcken och bogskydd som ska på och 6 hästar som ska ut.

Mockning, tvätt och påfyllnad av vatten och mathinkar, fylla höpåsar och gå upp med hö till hagen.

Dessutom intag av ny höbal - jag har lagom stora bal på ca 150-200 kg som jag kan ta in själv, skönt !


Kallt var det imorse med - frost !

Nu skiner solen och det är riktigt skönt ute - önskar jag kunde rida ut en sväng istället för att åka till jobbet ...


Av Stina - 1 oktober 2009 11:27

Precis kommit in efter stalljobb och ridning.

Sitter och väntar otåligt på att mitt kaffe ska bli klart .... kaffetåren den bästa är, av alla jordiska drycker!


Idag blev det uteritt med Billan ihop med E på Kiwa och Palona med som handhäst, tror vi var ute nästan en timme.

Regnar lite och blåser så jag är lite frusen ( idag igen ).

Billan var kanonduktig - fick tom gå först och visa dom andra att en skördetröska som står och brummar inte äter upp en =)  Modig var hon lilla häst !

Nu blir det vila för henne några dagar - jag ska jobba torsd - sönd och lite längre pass under helgen.


Ebbas sår är kanonfint och är nog snart helt läkt. Så skönt !

Vincent är lite stel efter sitt äventyr och svullen i sitt bakben. Han har haft en liten tempökning sedan det hände, men idag var han nere på normaltemp.

Ont gör det när jag tvättar hans sår bak - han lyfter bakbenet högt, högt utåt men låter mig ändå snällt tvätta och styra. Lillkillen ...


Bild på Vincent från maj iår :


  


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards