It's my life

Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Stina - 12 februari 2010 20:56

Som sagt vart hästarna vaccinerade under dagen utan problem, Ebba ryckte till lite bara och dom andra stod och sov =)

Passade på att få utskrivet avmaskningsmedel till Ebba på en gång.

Hade en liten diskussion med vet angående detta med avmaskning.

Enligt vet skulle Ebba avmaskas var åttonde vecka hela säsongen pga hennes ålder oavsett vad träckprov visade, vilket jag tycker låter lite märkligt.

Nu är väl risken stor att proverna visar att avmaskning behövs, men OM så inte är fallet tycker jag det låter knepigt att avmaska ändå bara för att ...

Det måste väl vara bättre att avvakta då och ta prover senare igen ?? Eller tänker jag helt fel ??


Till sist lägger jag in en länk till Linda och Chocco's blogg, där Linda delar med sig av sin syn på bett och nosgrimmor och vikten av att variera mellan dom olika sorterna.

Jag varierar träns, bett och nosgrimmor på hästarna med ett par dagars mellanrum för att undvika tryck och skav.

Jag tror även på att variera sadlar om man har möjlighet till det, Billan har 2 stycken jag byter mellan och förhoppningsvis har jag snart råd att köpa en andra till Vincent med.

Gå gärna in på Linda's blogg och läs hennes inlägg :

http://tralopp.bloggagratis.se/2010/02/10/2523748-hasttandvard-och-bett-tillpassning/



Av Stina - 12 februari 2010 11:11

Turen på min sida idag, veterinären dyker upp under dagen och vaccinerar.  

Det var nog din tumhållning som hjälpte till där Viveca, det är jag säker på !

Medans jag sitter och väntar på dom roar sig gubben med lite skottning av tak:


  

Av Stina - 12 februari 2010 08:17

Håll tummarna att veterinärerna har tid att komma ut till mig idag och vaccinera hästarna, om inte har jag problem !!

Jag har drygt en vecka till på mig innan det är försent, men jobbar och vet inte hur jag ska få till det i så fall.

Jag ber snällt att turen ska vara på min sida den här gången, inga akutfall för veterinärerna utan ge dom gott om tid - please =)



  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards