It's my life

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Stina - 16 februari 2010 18:27

Longerade Vincent på morgonen.

Han lyssnade i stort sett perfekt på röstkommandona, tom "stanna" funkade idag *s*

Inga tokrusningar alls, utan ett jättebra och lugnt pass som varade ca 20 minuter.


Efter det en ridtur på en ganska spänd Billan som såg spöken lite överallt.

Väl hemma vid gården hade Johan skottat fram kortänden på containern och där fick jag sitta av. Hon vägrade gå i närheten och kastade sig om ett par ggr.

Istället för att tvinga henne och stressa så valde jag att hoppa av och gå förbi.

Jag väljer mina strider och vill inte pressa för mycket om hästarna är stressade, jag ser inte det som ett nederlag att jag får hoppa av och leda förbi.

Jag vet att vissa tycker hästen har vunnit och att man prompt ska kunna rida förbi, men jag håller inte riktigt med.

Det är en svår avvägning det där - är det fjant eller inte - men jag försöker lita på mig själv att jag tyder situationerna rätt.


En liten paus unnade jag mig fram på em med kaffe, semla och en bok :


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards