It's my life

Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Stina - 31 mars 2010 20:20

Igår var det dags för Vincent igen att löshoppa nere i ridhuset.

Vi har inte varit där sedan sist, då Vincent fick panik i boxen, och fick ett flertal sårskador med följande lymfangit.

Jag undrar om det går nåt troll i det där med löshoppning, igår vart det en skada igen, dock inte på Vincent ...


Hoppningen gick kanon, han löshoppar nästan sig själv varv på varv, så man får bryta och tvinga honom ta igen sig emellanåt.

Det verkar vara en av dom få saker han inte är rädd för : hinder !

Han fick även stå i boxen igen, med stallkompisen Palona brevid sig eller mig som moraliskt stöd. Lite orolig var han, men långt ifrån nån panik, och det kändes som en liten seger =)


  


Vägen hem gick oxå smärtfritt, det var i stallgången efteråt som blodvite uppstod...

Jag tar av honom benskydden och när jag böjer mig ner för att ta av det sista bak så sparkar han. Jag stod så dumt så jag blev träffad i tinningen =(


Jag hade ändå en hel del tur med tanke på vart han träffade och det blev bara en sårskada som jag fick åka och sy med 4 stygn !


  


Dagen idag har varit betydligt lugnare, jag tog en promenad med Vincent och hade tänkt att rida Billan efter det men jag fick ge mig för huvudvärken som plågar mig idag =(

Snygg är jag oxå, svullen och blå *s*

Så jag har mest tagit det lugnt och vilat upp mig inför påskhelgen som ska tillbringas på jobbet !

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards