It's my life

Alla inlägg under mars 2010

Av Stina - 9 mars 2010 20:44

det har varit idag med : smältande snö och is och en sol som värmer underbart skönt !!

Började dagen med en lång promenad med Vincent. Vi strosade längs med vägen i maklig takt och bara njöt av solen !


  


  


Därefter red jag ut en sväng längs med samma väg på Billan.

Idag var det så pass bra underlag så vi kunde trava vissa sträckor utan att halka runt och riskera benbrott =)


Billan och Vincent fick sedan gå ut utan täcken och njuta ännu mer av solen.

Måste vara underbart att få slippa täckena en dag som denna och känna på att våren faktiskt är på väg !


 


   


När Becca kom hem från skolan blev det pyssel med Mulle och så en barbackatur


  


En skön dag med många timmars utevistelse ihop med hästarna, gör gott för både kropp och själ !












Av Stina - 8 mars 2010 19:46

Söta lilla Vincent, en liten oskyldig ängel :


 


Eller inte :


  


Oavsett vilket så gillar han att visa upp sig :


    


 Och ge sina kamrater ett tjuvnyp när tillfälle ges :


  


Nu känner dom honom ganska väl så oftast hinner dom avvärja attackerna :


    


Och sen får han som han vill ... bus !


  

Av Stina - 7 mars 2010 10:41

för Ebba som blir 1 år idag !!


      


Av Stina - 6 mars 2010 12:39

och kamrat, Troja, 5 år korsning schäfer/dobbermann.


    


Hennes absoluta favoritsysselsättning och uppgift här i livet är att hålla koll på stallkaninerna :


  

Av Stina - 5 mars 2010 11:57

det droppar från taken och hästarna fäller .... lite vårkänsla får jag trots allt idag !!

Var precis uppe med dagens andra ( av 4 ) högiva och dom stod allihop och halvsov i solen och bara njöt !

Hade jag kommit i närheten av en husvägg ( det är nåt vitt elände ivägen ) hade jag suttit med en kopp kaffe nånstans och tankat energi !


Vår grusväg är en enda lång isgata, hästarna halkar runt på vägen till hagen och jag höll på att slå halvt ihjäl mig både igår kväll och imorse ... dom grusade häromdan och jag har letat efter dessa få gruskorn dom anser sig ha råd att avvara på vår väg .... det är så glest så dom syns knappt  !!

Det sparas överallt antar jag ... blev snöröjningen för dyr ?


Jag ska ta och hoppa in i dushen och göra mig redo för en arbetshelg och avslutar här med en liten sommarbild ... snart så ;)


  

Av Stina - 4 mars 2010 15:51

När Becca kom hem från skolan tog vi in Ebba och Mulle och pysslade om dom riktigt ordentligt ... en timme lite drygt stod vi och putsade, hästarna fick äta hösilage under tiden och tyckte nog livet var rätt ok ändå =)  


   


Ebba har börjat fälla riktigt ordentligt ... tror jag har hästhår precis överallt och allra mest i näsan !!!

Av Stina - 4 mars 2010 08:11

Vad kan väl vara en bättre start på dagen än lite internet shopping ?

Jag surfade in hos Ryttarstugan och klickade hem ett Amigo regntäcke, Glen Gordon martingal och en fodrad nylongrimma.


Nu ska jag traska ner till stallet och sätta mig och laga Vincents fleecetäcke han hade sönder igår, samt motionera och pyssla om en och annan häst =)


Gör en bra dag =)


  


Av Stina - 3 mars 2010 11:16

Efter att ha läst ut boken Stallkoden av Ulrika Fåhraeus kan jag konstatera att jag är en korsning mellan " Kontrollfreaket  Katarina" :

 "Var sak på sin plats, ska det vara så jäkla svårt ? Om alla saker bara lades tillbaka på sin plats när man hade använt dem så skulle allt bara flyta på. Vem vill springa och leta efter grejer som inte är där de ska vara ? Ordning och reda är viktigt för Katarina. Slarv och stök ger henne rabies."


Och "Återvändaren Åsa" :

"Åsa är urtypen för den starka svenska hästkvinnan, som kör traktor och slår i stolp och drar stängsel. Som lever sitt liv i fleecetröja och ridbyxor och sliter ut minst ett par gummistövlar om året. Åsa vill heller inget hellre än att vara hemma på gården, och nog är hon lite hemmablind. Katthår, hundhår, hästhår och grus bildar drivor inne i huset, och det är mest om det ska komma någon icke-hästmänniska på besök som hon ägnar städning och sånt en tanke."

  


I stallet ska det vara ordning, jag får rabies av stök och oreda *s* ... inne är inte lika viktigt.  ...


Boken rekommenderas varmt, jag satt och skrattade till både nu och då när jag kände igen mig själv samt personer runt omkring mig =)


Bästa pris på boken får du om du köper den direkt av Ulrika, maila henne på ulrikaskrivare@gmail.com , eller köp den hos tex tidningen Ridsport.


  




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards