It's my life

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Stina - 15 april 2010 14:55

Återigen en dag med strålande solsken, ja iaf förmiddan - nu verkar solen ha gått i moln ...


Började stalldagen med ompyssling av Ebba. Vi tränar på momentet dushning fn, jag vill ha lättdushade hästar och brukar lägga ner lite tid på att få dom dit.

Förra gången kom vi till hela benen och idag fick jag dusha och shamponera svansen utan större problem.

Därefter tog vi oss en promenad och undersökte alla spännande saker som finns i vida världen.


Bild : på väg hemifrån, fortfarande med våta ben + svans. Ser ni vad ljus hon blivit ?


 


Därefter var det Vincents tur, ridning på schemat ihop med E och Palona.

Satte på nya stigbyglarna som kändes riktigt bra, jag gillar den breda fotplattan.

Vi skrittade iväg åt ett helt nytt håll för Vincent och han var hur duktig som helst !! Han vart lite spänd bitvis men bjöd framåt hela vägen och jag kände att jag hade kontroll  !

Inte var jag livrädd heller, det fladdrar en fjäril långt ner i magen men inte den där förlamande rädslan !

På hemvägen knatade han på helt avslappnat och jag var glad och stolt idag igen =)


Sedan var det dags för Billan som fick gå ungefär samma sträcka. Vincent hade bajsat ett par ggr på vägen och jag ville inte hoppa av honom och fösa undan, utan jag red tillbaka på Billan och tog hand om det.

Vi hade en skön avslappnad tur med ett par härliga galopper i solskenet.

Sedan ägnade vi oss åt lite stretchövningar innan hon fick gå ut i hagen och rulla sig.

Bra sida med enkla stretchövningar finns bla här om någon är intresserad: http://www.equissage.se/strechschema.htm


Hur gör du, brukar du stretcha din häst ?

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards