It's my life

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Stina - 19 april 2010 20:25

Igår hade hästarna vilodag och jag hade arbetsdag ;)

Idag gick jag kort dag på jobbet och då får hästarna arbeta.


Vincent linade jag på volt med lös inspänning och vi jobbade på röstkommandon framför allt. Han protesterade några gånger när han tyckte det var färdig jobbat, men mindre än han brukar kunna "bråka".


Senare red jag en spänd och tittig Billan.

Red ut på grusvägen och körde en "hjärntvätt", idag mjuka bågar över mittremsan på vägen.

Samma enkla övning om och om och om igen, inga speciella krav mer än att hon utför dom och så småningom brukar hon slappna av och börja lyssna så jag kan börja arbeta henne.

När hon väl kom till ro idag fortsatte vi med skänkelvikningar, övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav.

Mot slutet galoppfattningar som inte gick nåt vidare alls =(


Eteråt handbetade jag henne en halvtimme så hon fick smaka på det nya späda gräset som kommit upp. Mycket uppskattat kan jag meddela !!

Jag tycker det är rätt trivsamt att gå och handbeta hästarna, en stunds lugn och ro där jag kan gå och filosofera och varva ner !


Bild från maj 09


  






Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards