It's my life

Alla inlägg den 29 april 2010

Av Stina - 29 april 2010 07:27

Vincent saknar sin syster i hagen när hon nu håller kamratens häst sällskap.

När inte syrran finns där att busa med så får Ebba lite för mycket uppmärksamhet och har fått 2 stora bitmärken på hals och rumpa.

Det är inte så lätt att försvara sig när man är liten =(


Igår var det fint väder - dvs inga täcken - så Vincent släpptes ihop med Billan och Palona, och så fick Ebba och Mulle gå för sig själva.

Ebba saknar då dom andra och står mest vid grinden och tittar efter dom =(

Ledsen häst = ledsen matte ...


Idag är det lite regn i luften och då vill E ha täcke på Palona, mao inget bra läge att släppa in en täckesmarodör i hagen !

Jag gillar inte när det blir bekymmer i hagen - jag vill att det ska vara lugnt, och hoppas Kiwa kommer hem snart så vi kan återgå till det normala !

Visst skulle jag kunna släppa in Ebba och Mulle i samma hage och ha alla ihop, men då är jag orolig att det blir lite för mkt gräs för både Mulle och Ebba.

Mulle = gammal, tjock ponny = fångrisk, och Ebba är lite känslig för snabba foderbyten så dom behöver få långsam invänjning på gräs.


Ah, kanske är det bara jag som är en hönsmamma och funderar lite för mycket, men det är inte så lätt att låta bli. Suck.


Bild på Billan och Vincent från sept 09


  




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards