It's my life

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Stina - 7 maj 2010 21:21

för gnälligt inlägg !!


Min rygg fortsätter att bråka med mig ... nu går värken ända ner i foten, och det känns som om benet/foten är avdomnat och jag får det inte riktigt med mig =(

Har fixat att jobba men framåt lunch senaste dagarna har jag mest känt för att sätta mig ner och gråta nånstans, och mitt humör är inte det allra bästa !

Pratade med rehab/sjukgymnast på min VC igår, men tyvärr hade dom inte tid med mig förrens om 2 veckor.

Hennes råd till mig var att kontakta läkare för ev smärlindrande/antiinflammatoriskt samt sjukskrivning.

Har hittat lite stretchövningar jag försöker göra ett par ggr om dan och försöker hålla igång så mkt jag pallar, men blir det inte bättre i helgen så ringer jag VC på måndag för det börjar bli en aningens jobbigt !!

Ja, jag vet att jag borde ha tagit tag i det här tidigare men jag var så säker på att jag skulle kunna vänta ut det =(


Imorse pallrade jag mig iaf ner till stallet, pysslade om Ebba och övade med henne i lina några minuter innan hon fick knalla ut till hagen.

Öva och öva förresten ... hon har redan fattat allt *s* som att om matte vid longering höjer armen som håller i linan så betyder det stanna.

Stannar matte när vi är ute och går så stannar jag och om matte backar så backar jag med ... smart liten tjej det här !


Sedan linade jag Vincent på ridbanan, han har oxå full koll på mina önskemål - vi jobbade med galoppfattningar på röstkommando längs spåret, nåt som är tänkt ska vara till hjälp vid ridningen eftersom han inte riktigt är med på vad galoppskänkel betyder.

Det blev ju en del springande för mig för att hänga med så efter det hade jag riktigt, riktigt ont och rida Billan som jag tänkt mig var bara uteslutet !


Vincent under uppvärmningen idag  :


  

Av Stina - 7 maj 2010 14:51

Vilka är ni som läser min blogg ?

Jag känner till ungefär hälften ... vilka är ni andra ?

Jag blir lite nyfiken på vilka ni är som kikar in här hos mig, ni kan väl skriva ner en liten rad  =)


  


Av Stina - 7 maj 2010 11:04

Blogg skriven av en hovslagare, mycket intressant !


http://hovfixaren.blogspot.com/



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards