It's my life

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Stina - 8 maj 2010 17:20

Det regnar ute ... när det regnar blir plankor våta, och när dom blir våta så blir dom hala ... det vet jag ju mycket väl.

Ändå stegar jag ut i full fart på baksidan där det ligger en gångplanka för att tömma vattenhink och halkar väl till så jag slår på ända.

Dösmart Stina ... jag sträckte mig och slog i vänstersidan där jag inte hade så där jätteont tidigare...


Nog för att jag var irriterad och på dåligt humör ... ja, snudd på förbannad - men inte blir det väl bättre för att jag slår ihjäl mig själv ?

Jag blir inte ofta arg, men när jag väl blir det så slår det gnistor ... och då kopplas hjärnan bort, det vet jag ju sen tidigare *s*

Jaja, har man inte problem så skaffar man sig ... eller nåt.

Av Stina - 8 maj 2010 15:43

Kopierat från CoolQH :


Har helt enkelt kopierat en del av denna text från en användare på Bukefalos som arbetar som djurskyddshandläggare! 


Dom arbetar för ett samarbete mellan myndigheter eftersom man sett tydliga samband mellan våld mot kvinnor och barn och deras husdjur. Husdjuren hålls som utpressningsmedel och kvinnojourer kan inte ta emot djuren (allergier) och då väljer många kvinnor och barn att stanna hellre än att djuren dödas.


Jag uppmanar alla som kan tänka sig ta emot och ta hand om ett djur, hund, häst, katt eller mindre djur under en period att höra av er till era närmaste kvinnojourer. Hjälp djuren för att hjälpa barnen och kvinnorna!!

Av Stina - 8 maj 2010 09:02

göra nåt vettigt när man ändå är uppe, så 7.15 red Vincent och jag iväg.

Blåste en del så han var lite på tårna, men inte mer än att jag hade full koll hela tiden.

Han fick flytta för skänkel, göra halt, rygga, gå ställd åt båda håll osv så han hade nåt annat att tänka på än allt farligt som håller till i dikeskanterna.

Det gick tom att ställa honom åt höger idag från början och han kändes mycket mjukare än tidigare =)


Vi var ute ca 40 minuter och sedan roade jag mig med att hjälpa Mulle bli av med sin päls ... blev en rejäl hög i stallgången igen !

Mockade alla boxar med innan jag gick upp för att fixa frukost till mig och barnen.

Nu ska jag ta och värma upp min vetekudde till ryggen, smörja med zon och lägga mig och läsa en stund medans kudden och värmen får göra sitt =)

Det har kommit igång att regna ute så det passar finfint att krypa ner och mysa !

Ha en bra dag !!


Vincent och jag augusti 08


  

Av Stina - 8 maj 2010 06:42

Var bombsäker på att jag hade fodring och utsläpp idag så jag steg upp tidigt bara för att upptäcka att det redan var fodrat i stallet ...

Det var visst idag jag skulle ha haft min sovmorgon, attans !

Nu är det 2 veckor sen jag fick sova längre än till 6, och nu lär det dröja ytterligare 2 veckor ...

Så typiskt mig  =)








  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards