It's my life

Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Stina - 10 maj 2010 14:32

Ringde min vårdcentral imorse ang ryggen och dom ordnade en tid redan idag hos rehab/sjukgymnast.

Jag pratade ju med dom i fredags och då hade dom tid först den 19 med mig, så det är bra att ligga på lite =)


I vilket fall så tror dom jag har en diskutbuktning mellan 4:e och 5:e kotan, troligen från dess jag åkte av Vincent =(


Om en av diskarna mellan kotorna i ländryggen är skadad, tränger en del av disken ut mellan kotorna och trycker på en spinalnerv, man har då fått en s.k diskbuktning. Detta kan man behandla med varierande resultat med hjälp av olika kiropraktiska tekniker och sjukgymnastiska övningar, (MDT, även kallad McKenzie-metoden).
Prognosen för denna ischias smärta är mkt varierande men kortsiktigt bättre än diskbråckspatienten.


Nu blir det värktabletter och sjukgymnastik ett tag framöver så hoppas jag vi kan få ordning på den bråkande ryggen.

Rida var tydligen bara bra så länge det inte gör för ont ( och jag inte ramlar av ), däremot ska jag undvika lyft och att jobba med böjd rygg.

Har sjukskrivit mig idag och imorgon och sen får vi se om jag fixar att gå och jobba på torsdag.

Har ju turen att gå 9 dagar i rad sen så det är väl frågan om jag orkar med det =(




Bild från juni 09


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards