It's my life

Alla inlägg den 11 maj 2010

Av Stina - 11 maj 2010 10:15

Kom ner till stallet imorse och möttes av liten ponny som inte ville öppna ena ögat och det rann en del om det.

Fick tvätta rent ordentligt - skönt med gamla snälla veteraner - och efter det öppnade han ögat mer, om än inte fullt.

Får hålla lite koll och tvätta ikväll igen och se om jag ev behöver åka och köpa nån ögonsalva( infektion ) eller har han fått in nåt i ögat som retar måntro ?


    


Därefter kom hovslagaren till oss och Vincent blev skodd fram för första gången.

Han stod som om han inte gjort annat, jag tar åt mig en del av äran då vi tränat "bankande" sista veckorna.

Nästa gång blir det antagligen skor även bak, han sliter snett bak och det märks mer nu ju mer han rids.

Även med Billan har min träning med hammaren gett resultat  och det var inte ett endaste ryck från hennes sida när sömmen slogs i =)


Sedan drack hovis och jag kaffe i solen sittandes mot garageväggen, njöt av värmen och snackade häst i allmänhet.

Nu ska jag ta och göra mina beordrade sjukgymnastövningar och sedan lägga mig en stund. Har känning av min migrän som inte gett med sig med medicin, en stunds vilande i mörkt och svalt rum kanske gör susen innan Becca kommer hem från skolan.

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards