It's my life

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Stina - 17 maj 2010 14:09

Började dagen med att samla ihop bajs och packa i små påsar *s*

Gubben tycker jag är lika klok varje år, och jag funderar varje gång på om posten tänker på vad som ligger i lådor och påsar så här års ??

Nåväl, årets träckprover tagna och postade iaf.


Sedan ryckte jag svansen av Ebba ... inte uppskattat !!

Bättre sent än aldrig så tog jag alltså tagel till DNA test idag och la det på lådan samtidigt.


Därefter tog Vincent och jag en tur i det vackra vädret .. det är ju sommar idag ju !!

Dom senaste gångerna jag ridit honom har han inte gödslat alls ... han är mao mycket mindre spänd än tidigare. Och det även fast jag är lite spändare igen pga ryggen, vill INTE ramla av och knäcka till ryggen nåt mer. Det räcker så gott med dom problem som är !!

Jag märker på mig själv att jag spänner mig , lutar mig lätt framåt och håller onödigt hårt i honom ibland. Men jag kommer på mig själv och tvingar mig att slappna av och andas =)

Han skötte sig exemplariskt och det blev en hel del trav med tempoväxlingar och även en liten galopp på hemvägen.

Efter det var det bara att gå upp och stoppa i sig lite värktabletter för då sa ryggen ifrån med besked...

Ska återgå till jobbet imorgon, spännande att se hur det går !


När jag sedan var uppe med hö i hagen framåt lunch såg jag vad som kommit fram idag oxå .. flugorna !!

Attans, vad snabba dom är då så fort det blir lite varmt !

Var bara att gå ner till stallet igen och leta fram flughuvorna.

Jag köpte mina från Hööks förra året och tycker den här modellen är riktigt, riktigt bra :


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards