It's my life

Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Stina - 22 maj 2010 21:29

har tillbringats med lite fix av hagar och förberedelser av betessläpp imorgon.

Gubben bytte några stolp i vinterhagen och tog med sig ölen för att gå loss med sekatören på taggbuskarna :


  



Billan hjälper till på sitt eget sätt :


  


Jag roade mig med att skura vattentunnor


  


och fylla på vatten i dunkarna


  


Innan allt detta flit påbörjades så kom Anneli hit och vi red ut i skogen på Billan och Vincent.

Det var första gången Vincent reds i skogen och hujeda mig så mycket sten och berg det finns för någon med allvarlig stenfobi ...

Jag tror han gödslade en 14 ggr under rundan och såg faror nästan överallt !

Billan smittades av stämningen och gick på tårna nästan hela vägen hon oxå.

Jag var själaglad att det inte var jag som satt på den unga herrn idag, jag hade nog åkt av någon av gångerna han for åt sidan.

Du måste ha en bra balans Anneli - jag är impad !!

Anneli, ja hon satt coollugn på halvlånga tyglar och skrattade åt hans ryck, det hade INTE jag gjort.

Jag tror jag håller på att förvandlas till en äkta dressyrtant ! Ni vet en sån där tant som harvar i ridhuset och skriker högt så fort hästen rycker lite i örat.

Hon som aldrig rider ut för att det är för farligt !

Jag säger det, snart sitter jag där och harvar iförd frack och hög hatt samt sniper lite snorkigt på munnen !!!

Hujeda mig vilken mardröm ...


Anneli - återigen TACK för att du kommer hit och hjälper mig med Vincent !!!!



Av Stina - 22 maj 2010 09:26

några trötta själar imorse som inte alls var så speciellt sugna på att gå ut :


    

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards