It's my life

Alla inlägg den 27 maj 2010

Av Stina - 27 maj 2010 10:53

Idag tog jag med mig Billan ner till ridhuset för ett dressyrpass. Länge sen vi var nere och jobbade lite mer seriöst.

Vi möttes av ett nysladdat underlag, känns lite extra lyxigt på nåt vis tycker jag


  


Idag tog jag på gramanen, det är inte ofta jag använder detta fusksnöre - jag tror det är tredje gången jag rider Billan med det .

Billan blir gärna lite springig och trippig, speciellt när hon inte har jobbat på länge, hon drar upp huvudet och ränner iväg så jag har svårt att komma åt henne.

Med en lös gramantygel förhindrar jag det.

Passet idag gick mest ut på att få henne att spänna av, länga steget lite och inte trippa omkring.

Vi jobbade mest i skritt och trav, några varv i båda galopperna avslutade det hela.

Känns ändå som om hon tar galoppfattningarna ngt bättre, hon vill springa in i galoppen och behöver sen ett ganska friskt tempo för att orka hålla igång.

Hon orkar heller inte mer än ngt varv innan det blir för jobbigt och man känner riktigt hur hela hon tar i.

Passar man inte på henne bryter hon av själv och gör helt enkelt en halt när hon tycker det räcker, varning för flygtur om man inte är beredd  =)


  



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards