It's my life

Alla inlägg den 28 maj 2010

Av Stina - 28 maj 2010 10:36

En av fördelarna med att hästarna går ute dygnet runt är att jag hinner jobba med åtminstone en av dom på morgonen när jag börjar jobbet kl 12.

Tog med mig Vincent till gräshagen för lite tömkörning.

Började jobba honom i skritt med mig bakom, den delen har vi inga problem med.

Spände sedan om och jobbade lite skritt - trav - skritt på volt.

Här tog jag fram mobilkameran och filmade drygt en minut, i slutet kommer ett av hans "ryck" med. Ett litet som jag snart hade kontroll över.


Därefter jobbad vi i trav på "fyrkant" med halvhalter i hörnen, kort trav på kortsidorna och ökat tempo på långsidorna.

Han jobbade på kanonbra och jag tyckte nog vi fick till det riktigt bra !

Sedan ur ingenstans kommer ett tokryck och han släpar med mig över hela hagen sidlänges hoppande och sen börjar han galoppera okontrollerat runt, runt med tvära kast och byte av håll mellan varven.

Det var nära att jag tappade honom, men på nåt vis lyckades jag hänga med och förhindra att han trasslade in sig i tömmarna samtidigt som jag försökte lugna ner honom.

Tillslut får jag in honom på sån liten volt så jag får tag i tränset och då lugnar han sig direkt och blir ståendes flåsande.


Efter att ha kollat på filmen kan jag tänka mig att min placering när jag jobbar honom på volt kan vara en orsak till problemen där, jag står för långt fram och bromsar honom med min placering. Får tänka på att komma mera bakom honom tror jag.

Ska se om jag inte kan få gubben att filma nåndag så jag får se mig själv och hur jag beter mig, kanske kan jag hitta några förklaringar då som jag inte ser själv i nuläget.

Vanligen går jag med honom runt och står inte stilla i mitten som jag gör här pga att jag filmar ska påpekas.



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards