It's my life

Alla inlägg den 29 maj 2010

Av Stina - 29 maj 2010 12:29

Jag brukar ta tillvara på alla möjliga och omöjliga spännen och bitar när jag kastar grimmor, täcken mm. Bla har jag en hel uppsjö karbinhakar i alla storlekar, men ringarna har jag inte sparat hittils, så det blev till att ha sönder en gammal reservgrimma som hängde i skåpet för att prova tipset ang annan tömsättning som jag fick igår.

Jag hoppas det var så här du menade Helena :


   


Det kändes riktigt bra och jag hade betydligt bättre kontroll på Billan. Hon försökte trixa till det några gånger men hade inte en chans mot mig idag *s* så det blev ett riktigt, riktigt bra pass.

Vi fick till några riktigt bra skänkelvikningar i skritt, voltarbetet gick kanon och mot slutet galoppfattningar.

Störst skillnad märkte jag nästan vid galoppen då hon tidigare dragit iväg och jag inte kunnat kontrollera henne. Idag fick hon fatta galopp och jag kunde bryta som jag ville efter några få galoppsprång !

Det enda jag inte riktigt gillade var att hon krullade ihop sig väldigt mellan varven och gick med nosen nästan mot bringan, kanske jag tar för hårt i henne och behöver träna lite för att få till det ?

Jag ska absolut köra den här tömsättningen fler ggr och prova den även på Vincent.

I vilket fall var det RIKTIGT kul att tömköra idag  och jag ser fram emot att köra ett nytt pass ... och det snart =)


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards