It's my life

Alla inlägg under maj 2010

Av Stina - 5 maj 2010 21:04

Vilket otroligt kul projektarbete, att lära 70 åriga mormor att rida !!

Jag är hemskt imponerad ... vilken kul ide och vilken kul mormor !!


http://www.youtube.com/user/NinaPersson1991#p/a/u/0/xOqLWyjHE4U

Av Stina - 5 maj 2010 20:29

Lilla Billan är här i Sverige en konstig korsning, men om hon hade varit född i Storbrittanien kunnat vara en Tinker, sektion D Scudder =)

Kopierat från STS :


Sektion D Scudder - Registreras ej av STS

 

Scuddern är hos det resande folket i Storbritannien en mycket populär variant av Tinkerhästen. Här i Sverige och i moderstambokens hemland Holland har man dock enats om att, eftersom denna typ är så ovanlig samt mycket svår att rastypa då ofta andra hästraser som ex varmblod är inkorsade i denna sektion, tills vidare INTE registrera eller stambokföra denna rastyp. Vi väljer ändå att här publicera den allmänna sektionsbeskrivningen så den finns tillgänglig att läsa.
Scuddern är den lättaste sektionen men fortfarande av god cobtyp med välmusklad, satt kroppsbyggnad. Kroppen ska vara kvadratisk till lätt lågrektangulär form. Högrektangulär form är ett fel. Scuddern lämpar sig mycket väl för ridning och som sporthäst, men gör sig även bra som en lättare vagnshäst/ponny. Överlinjen börjar med ett högburet huvud som övergår i en välmusklad kort rygg och vidare till ett välrundat kors med en väl ansatt svans. Mankhöjd minst 135 cm, max 156 cm.


  

Av Stina - 5 maj 2010 19:07

Vilken panik dom måste ha kännt, hästarna som blev innebrända ... vilken hemsk, hemsk mardröm !!


http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=419628

Av Stina - 4 maj 2010 12:32

vilket fint föl det skulle bli om Billan hälsade på den här killen :


http://www.blocket.se/skaraborg/Raven_Van_Gipsy_Spirit_26579917.htm?ca=23_11&w=3



Synd bara att min sambo har fått för sig att OM jag skulle ta föl på Billan så skulle jag inte kunna sälja det, utan det skulle innebära en häst till i familjen ...

han har så mycket lustiga ideer min gubbe    




Av Stina - 4 maj 2010 12:11

känslan ...

Ni vet den där känslan man har av glädje, stolthet och lycka när man känner den där speciella kontakten och samhörigheten med sin häst.

När allt bara flyter och ridpasset blir precis som man tänkt sig.

Så var det idag ... och det gånger 2 dessutom !!


Jag började med att rida Vincent, bara på grusvägen mellan avfarterna så jag alltid hade nära till en flyktväg när den tunga trafiken uppenbarade sig.

Och känslan bara fanns där från det jag satt upp ... inte en endaste liten fjäril i maggropen, bara lycka och glädje att få sitta på min vackra häst!

Oh, vad jag har saknat den känslan ihop med honom och det bara bubblade i mig över att den var tillbaka !!


Med den känslan i kroppen bestämde jag mig för att tömköra Billan och prova olika sätt att fästa tömmarna för att se om vi hittade nåt som funkade för oss.

Och se på den ... plötsligt bara satt det och när Billan travade på volt runt mig i lagom tempo, lång, låg och avslappnad så fanns den där igen - känslan !!

Jag kommer att leva på det här hela dagen =)


Förresten, så är det ingen vanlig dag idag heller för idag så fyller min yngsta dotter Rebecca 9 år !!

Det är inte klokt vad tiden går ... det är inte länge sen alls som hon föddes och så bara poff! så har hon blivit 9 !!


     

Av Stina - 3 maj 2010 19:00

för det är min egen födelsedag *s*

Ja, inte för att det är så mycket att fira att man fyller 38. Skillnad blir det när jag når den magiska gränsen 40 och får extra semesterdagar ... DET är något att se fram emot =)


Tömkörde Vincent på morgonen, ett kanonpass !

Han var lugn och avslappnad hela tiden, inga protester heller utan gick på som om han aldrig gjort annat.

Nu höll vi oss visserligen hemma på gården idag pga den ökade trafiken.

Dom har stängt av vägen ner till Mauritzberg för underhåll och all trafik ner dit leds över oss. Vid Mauritzberg bygger dom lite överallt vilket märktes direkt idag på den ökande andelen tung trafik. Vet inte hur många lastbilar med grus som passerat idag, bråttom verkar dom ha oxå ... det går undan i kurvorna !!

2 veckor framöver får vi passa oss och jag tänker hålla mig ifrån vägen så mycket det bara går !


Vincent efter vårt pass idag


  


Solen sken vackert på fm och det var riktigt varmt och skönt !

Jag passade på att tvätta man och svans på Billan och reda ut alla tovor och dreadlocks med hjälp av en halv flaska glansspray !

Hon har en riktigt tjock svans, till vardags sveper jag bara över man och svans med en mjuk borste och reder ut med fingrarna för att inte slita.

Mellan varven tar jag fram schampo och glansspray, som idag, och reder ut allt ordentligt.


  


  





Sedan hade jag tänkt rida henne framåt dan men ryggen pallar inte för det idag.

Jag har haft problem med smärtor i ländryggen som går ner i ena låret ett par veckor. Jag har försökt att ignorera problemet och kört på som vanligt, men värken blir bara värre och värre.

I helgen trodde jag knappt jag skulle fixa att jobba, det gör ont vad jag än gör !

Jag får variera ställning med jämna mellanrum för jag klarar inte av att sitta/stå/ligga längre stunder.

Det i kombination med de problem jag har med nacke/axlar/skuldror har blivit lite för mycket och jag börjar bli bra trött på det hela.

Jag ska försöka ringa till massör till att börja med och se vad dom tror om det hela, jag ska bara få tid .... eller ta mig tid kanske jag ska säga ;)  


Men nu ska jag inte sitta här och klaga: ett stycke tonåring ska hämtas vid bussen, tårta ska ätas och hästarna ska in !




Av Stina - 1 maj 2010 09:33

Igår kom äntligen Vincents regntäcke jag beställde för ... ja, länge sen var det !

Täcket var slut i min storlek när jag beställde men skulle snart komma in igen, dom skickade resten av min beställning ( utan att jag behövde betala ) och så fick jag vänta på täcket.

I början av veckan fick jag mail om att dom fått in täcket i andra färger om jag kunde tänka mig att byta, min färg skulle dröja ytterligare ca 2 veckor.

Jag valde att byta färg och fick hem mitt täcke igår.

Som kompensation fick jag även med en Horseware grimma och först nu när jag fått allt kom fakturan i brevlådan.


Trots dröjsmålet är jag oerhört nöjd och kommer absolut att handla därifrån igen,

täcket jag beställde hittar du här och mitt är i brunt.

Visst är dom fina ??

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards