It's my life

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av Stina - 2 juni 2010 21:44

Jag sitter och funderar på 2 saker och undrar om någon har åsikter/erfarenheter av thiedemanntygel samt pessoasele ? Fördelar - nackdelar ?

Använder du ngt av det själv ?


Av Stina - 2 juni 2010 15:08

Jag gillar bettarmbanden som är på modet för närvarande, tycker dom är riktigt snygga !!

Snål som jag är köpte jag budgetvarianten från Hööks :


  


Fast jag skulle inte säga nej till lyxvarianten om nu någon får för sig att köpa det till mig  ;)

http://www.dimacci.de/shop_uk/index.php/bracelets/orsini.html

Av Stina - 2 juni 2010 14:57

av syrenerna som blommor.

Rena balsamet för själen att sitta ute och ta en kopp kaffe och njuta av dess doft ! Tyvärr blommar dom ju inte så länge så det är bästa att passa på medans det varar !


  


Utsikten är ju heller inte så dum :


  


Barnen hjälper till med dammsugningen, även det något att njuta av :


    


Troja har intagit sitt favoritställe, på grusgången mot husväggen är det mysigt att ligga av ngn anledning :


  









Av Stina - 2 juni 2010 10:49

Idag slog jag slag i saken och kortade mina stigläder på dressyrsadeln .

Jag har tyckt länge att dom varit lite för långa, jag har spänt mig  och inte kännt mig avslappnad när jag ridit i den och länge haft tanken på att korta lädrena och se om det känns bättre.

Det gjorde det =)

Kanske tack vare det vi fick till ett sådant bra dressyrpass idag Billan och jag ?

Hon lyssnade riktigt bra, hon försöker ibland springa ifrån jobbet och gå bakom hand men var idag lätt att korrigera .

Hon kändes riktigt lyhörd och samarbetsvillig och mot slutet fick vi till de bästa galoppfattningarna någonsin.

I vänster varv orkade hon gå i galopp flera varv på stor volt i någorlunda lugnt tempo, höger är desto jobbigare.

Kanonnöjd bröt jag efter en halvtimme och så skrittade vi hem genom skogen och njöt av solen som strilade ner mellan trädtopparna och fåglarna som sjöng vackert för oss.

Väl hemma fick hon en skön dusch innan hon fick återgå till kompisarna i hagen och jag fick lite frukost i mig.


Bild från maj 09

  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards