It's my life

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av Stina - 21 juni 2010 19:35

Steg upp tidigt för att skjutsa sonen in till staden och frita som åker med omsorgsbarnen på läger tills imorgon, mycket spännande !


När jag kom hem hade gubben börjat tömma hans rum så det var bara att hugga tag och börja placera ut möbler och saker i hela huset.

Nu gäller det att hålla in magen för att överhuvudtaget ta sig fram i något rum =)


Rummet tomt och listerna på väg bort  :


    



Därefter klädde vi om och stack in till stan och köpte tapeter och alla tillbehör som behövs för att tapetsera.

Kom hem med en ljusblå tapet som jag tror kommer att bli bra.

Jag hjälpte gubben ett tag med att dirigera honom i tapetrivning, han tröttnade snart på min "hjälp" så jag kunde sticka bort till hästarna istället.

Gubben fortsatte med rivning och spackling, troligen nöjd för att jag var ur bilden =)


Jag roade mig med att flytta hästarna till annan hage.

Red Billan och tog dom andra en och en som handhäst. Vincent är så oerhört lydig och känslig så han är exemplarisk att ha med sig så.

Ebba försökte sig på att gå sina egna vägar mellan varven och det blev lite trixande men i det stora hela var det oxå lugnt.

Lilla Mulle med sina korta ben pinnade på vid sidan för att hinna med och helst komma före Billan som surade ihop totalt om han försökte gå om =)


  


När det var gjort hade gubben nästan hunnit spackla färdigt, sicken otur att jag inte hann hjälpa till ;)


  


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards