It's my life

Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Stina - 26 juni 2010 11:00

är i stort sett klart.

Nu återstår att plocka in alla hans saker, sätta upp bilder på väggarna och så ska jag inhandla en matta i veckan.

Hoppas han blir nöjd !



  


    

Av Stina - 26 juni 2010 10:04

har sina fördelar och sin charm.

Idag är det mulet och blåsigt, kanhända kommer det nån skur framåt dagen ?


Just nu har jag mina hästar i de 2 hagarna närmast stallet.

Jag har 4 hagar allt som allt jag varierar mellan, 2 stycken vilar och har gräs på tillväxt fn.

På dagarna går dom nu på "ridbanan".

Det är en öppen hage med ridbanemått så det gäller att hålla koll på vädret.

Är det för varmt och soligt så är det ett himla springande !

Dessa dagar flyttar jag dit hästarna tidigt på morgonen, flyttar tillbaka dom till skogshagen under de varmaste timmarna ( där det finns träd och skugga ),åter till ridbanan framåt em/kväll och så flyttas dom till skogshagen under natten.


Är det mulet och blåsigt som idag kan dom gå där hela dagen och jag slipper springa som en tok fram och tillbaka =)


     



Av Stina - 26 juni 2010 09:09

Tänk att det blev en midsommar med bra väder, så alldeles underbart !

Vi åkte upp till "byn" för traditionellt firande med dans kring stången, lotterier, pilkastning och lite annat.

Tom tonårsdottern följde med !


Därefter hem för att äta sill och potatis ... hur gott är inte det ?

Jordgubbar och grädde fyllde ut sista utrymmet i magen.


Framåt kvällen plockade vi fram grillen och fläskfilen, ihop med potatisgratäng och sallad och ett glas vin blev det väldigt gott !

Dagen avslutades med lite familjemys i soffan och framåt midnatt kröp vi ner i våra sängar för lite sömn.


          



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards