It's my life

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Stina - 28 juni 2010 22:38

En tur till skogen blev det ikväll igen, men idag fick Billan och jag sällskap av Becca och Mulle =)

Lite mer än en timme var vi ute och det gick hur bra som helst.

Mulle är helt och hållet trafiksäker vilket är oerhört skönt.

Han är dessutom gammal ridskoleponny och van att följa efter bakdelen på hästen framför =)

Får han gå bakom någon så blir han inte rädd för nåt utan är en trygg klippa att sätta sitt barn på.

Ja, vi älskar honom allihop. Så är det bara !


    

Av Stina - 28 juni 2010 10:14

Idag fick Vincent äran att rasta matte på morgonen, fast jag vet inte hur stor lust han hade egentligen ...

Gjorde iordning honom och kom sen på att jag ju faktiskt köpt ett nytt bett till honom som skulle provas.

Ja, ett vanligt tredelat men en storlek större ville jag testa.

Lät tränset vara kvar och släppte på tyglar och sidostycken för att byta bett och då demonstrerade Vincent vad som menas med att "suga tag" i bettet :


 


Så, då förstår vi alla innebörden av det ...

Han släppte inte frivilligt heller utan jag fick lirka ut det =)


Sen gav vi oss iväg på en skogsrunda som varade ca 45 minuter, vilket vi överlevde båda två.

Vi hade lite diskussioner när vi skulle gå förbi hagarna där kompisarna går.

Vincent ville inte utan stannade, backade och reste sig för att demonstrera sin ovilja men det hjälpte föga ... han fick vackert gå förbi ändå och göra som matte sagt.


Vi har lite diskussioner mellan varven om det här med vem det är som bestämmer :

Han anser att han är störst och borde bestämma, medans jag anser mig smartast och anser att det är jag som är boss ...

Min kvinnliga list vinner de flesta ggr ;)






Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards