It's my life

Alla inlägg under juni 2010

Av Stina - 17 juni 2010 19:15

Mina ... hmm ... rabatter ...   


        

Av Stina - 17 juni 2010 14:45

3 sköna veckor framför mig ... känns underbart så här när man har allt framför sig !

Det blir grill och cider framåt kvällen för att inviga ledigheten ... härligt  !!


Skönt är även att jag idag fick hem nytt DNA svar på Ebba testad både mot både far och mor. Nu återstår bara att se hur mkt strul det blir med pass och registrering =)


Bild från sept 09

           

Av Stina - 16 juni 2010 20:46

Eksem ... så glad jag är att jag inte har en eksemhäst !

Tycker så synd om Viveca och hennes Vilda som kämpar med eksem.

Det är salvor och täcken och säkert en massa oro som följer med när man har en eksemhäst. Och allt jobb det innebär.


Nä, jag är verkligen glad att jag inte har någon häst med eksem.


Att Ebba råkar ha kliat av sig halva svansen sedan igår har inget med eksem att göra ... inte det minsta !!

Så det så !


  

Av Stina - 15 juni 2010 12:14

Fick idag hem svaret på Ebba's DNA prov.

Hon är testad utan anmärkning mot sin mor, men av någon anledning har dom inte testat mot hingsten ??


Det går bra det här - ett halvt provsvar som skickades till fel mottagare ...

Bara försöka få tag i SLU och försöka få ett svar på vad dom håller på med !!


  

Av Stina - 14 juni 2010 18:48

att köra lite miljöträning med sin häst ??
 

Hästägare anmäld för misshandel

En hästägare har polisanmälts för att ha misshandlat en tonårspojke som klippte gräs i en by utanför Sundsvall.

 

Det var vid åttatiden på söndagskvällen som hästägaren i 60-årsåldern angrep pojken. Anledningen ska ha varit att en häst blivit skrämd av ljudet från gräsklipparen skriver Sundsvalls Tidning.

- Han tog tag i pojken och slet ned honom från åkgräsklipparen. Sedan ska han ha tryckt ned honom mot marken flera gånger, säger närpolisens förundersökningsledare Jan-Erik Nilsson till tidningen.

Av Stina - 14 juni 2010 15:21

Jag har fyllt i och postat alla formulär.

Det är en mycket trist syssla så jag tänkte roa mig med att nätshoppa lite hästprylar !

Ett träns till Ebba, ett träns till Billan, tredelat bett med fasta ringar, stigläder, sadelgjord i läder, schabrak, present till Anneli och ... en sadel.


Så, nu är jag på mycket bättre humör =)


  

Av Stina - 14 juni 2010 09:47

Just nu pågår det en utvecklingsbedömning av min son David, vi har gjort dom här utredningarna ett antal ggr med några års mellanrum sedan han var liten.

Hans "diagnos" skiftar lite för varje gång, mest pga att det är lättare att bedöma ett större barn och förhoppningsvis så blir bedömningarna mer rätt för varje år.

Det här är oerhört viktigt för att han ska få det stöd och den hjälp han behöver, utan diagnos och rätt intyg har man problem - stora problem !

Vi har mestadels haft tur under hans uppväxt och David har till största del fått det stöd han behöver med assistenter under skoltid, rätt skolor samt avlastning för oss föräldrar.


Idag går David i särskolan i en liten grupp på autismenheten på Borgsmoskolan.

Det är snart dags att besluta om han ska gå ett tionde år i grundskolan eller om han ska söka till gymnasiesärskola.

Utöver det bor David på ett korttidsboende 6 dagar i månaden, ett steg i frigörandet från oss föräldrar - en naturlig utveckling för en 16 åring.


Idag har David problematiken : " måttlig utvecklingsstörning med autistiska drag" och nu återstår det att se om den kvarstår eller om det blir några nya ändringar.

Så dagens uppgift för mig är att fylla i 6 olika formulär ( varje sådan har flera sidor ) och skicka in till psykologen på habiliteringen.

Hon träffade David för några veckor sedan under ett par dagar och när hon sammanställer dessa möten med svaren på formulären ( som jag, hans pappa samt skolan skickat in ) får vi förhoppningsvis hennes bedömning av vart han ligger till idag.


  

Av Stina - 14 juni 2010 08:19

Upp till 50 % rea hos Hööks på utvalda produkter om nu någon har missat det =)


Hmm .. jodå, jag har plats för lite till ...


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards