It's my life

Alla inlägg den 4 augusti 2010

Av Stina - 4 augusti 2010 21:30

Hade tänkt mig en tidig ridtur, men han däruppe höll inte med och bjöd på regn.

Efter att ha kollat väderprognosen och sett att det skulle bli bättre till kvällen så trotsade jag inte regnet utan beslöt mig för att vänta till senare.

Som "lovat" kom solen fram framåt em och det blev riktigt fint väder.


Fick för mig att jag ville prova chambonen så det blev longering för Billan.

Mycket bus var det som skulle ut, många bocksprång och race som hon alltid inleder med ett mkt speciellt grisliknade ljud ...


    


När vi var klara med det så körde jag fram transporten och så tog vi lite lasträning igen.

Hon gick idag vid sidan varje lastning en gång och vid nästa försök rakt in. 

Där stod hon sedan helt lugnt idag så jag la grimskaftet över halsen och gick bak och satte fast bommen, sedan fram och satte fast henne.

Ingen reaktion. Lämnade henne så nån minut och plockade lite gräs som belöning.

Tar loss henne, lägger grimskaftet över halsen - bak och öppna och sedan fram och backar ut henne.

Inga problem alls ... vi upprepade hela den här proceduren 5 ggr och sedan var vi klara för idag.

Det går framåt =)

Målet är att alla hästarna ska gå att lasta och lasta ur ensam.


    


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards