It's my life

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Stina - 9 augusti 2010 20:50

Precis hemkommen från en kvällspromenad med hunden Troja.

Registrerade mig imorse på tappa.se , en sida som hjälper till med viktminskning.

Du får där förslag på hur många kalorier samt hur många steg du ska ta på en dag för att gå ner i vikt. Man kan välja hur mycket man vill tappa per vecka och sätta sina egna mål.

Man sätter på sig en stegräknare, börjar räkna kalorier och så är man igång.


Jag har varit medlem tidigare och konceptet fungerade väldigt bra för mig att tappa vikt på ett hälsosamt sätt, tyvärr tog latheten vid och jag har lagt på mig alla kilon igen.

Nu är jag innerligt trött på att se ut som, och känna mig som, en flodhäst - men framförallt är jag sååå trött på att vara trött hela tiden !!


Jag vill gå ner i vikt och må bättre, orka mer och ge mina hästar en ryttare i bättre kondition !

Så idag är alltså dag 1 och jag har med marginal klarat både kalori och stegmål =)


  

Av Stina - 9 augusti 2010 11:26

Provade min nyinköpta thiedemanntygel på Billan under ett dressyrpass på "ridbanan".

Satte tygeln löst så hon var inte speciellt påverkad av den, den tog mest i när hon höjde upp huvudet.

Jobbade lösgörande i skritt och trav på en ganska okoncentrerad häst, men tyckte vi fick till ett rätt bra pass ändå.


  


Därefter drog jag fram transporten och lastade henne 3 ggr.

Sista gången stängde jag även till skötardörren och startade bilen.

Billan gnäggade ett par ggr men verkade lugn därinne så jag bestämde mig för att åka en sväng upp till samhället och vända.


  


Hemma igen lastade jag ut en svettig, lite nervös häst som verkade glad över att stå på stallbacken igen.

Vi betade en stund och sedan lastade jag henne en gång till innan det fick vara bra för idag.

Så premiärturen med häst i transporten är nu avklarad =)


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards