It's my life

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Stina - 18 augusti 2010 20:05

Lastade Billan i transporten och körde henne fram och tillbaka till samhället.

Det var en mkt lugnare häst jag lastade ur den här gången och inte alls svettig utan bara lite varm.

Vi lastade ytterligare 2 ggr därefter och även det gick problemfritt.


Efter en höpaus i boxen gav vi oss iväg på en liten kvällsrunda Billan och jag i drygt en timme.

Satte på hennes nya raka bett som satt perfekt och hon verkade tycka det var helt ok.


Jag ska nu ta och värma på min vetekudde till nacken och bara slappa tills det är dags för sängläge.

Ha en trevlig kväll !


Bild fr juni 09

  

Av Stina - 18 augusti 2010 14:00

Jag känner mig gammal ! =(


  




Av Stina - 18 augusti 2010 11:02

världens bästa och coolaste hästar här i mina hagar ... eller  kan det kanske vara så att dom faktiskt litar en del på mig ?

Jag pratar transportträning ... jag var bombsäker på att Vincent skulle vara lite "larvig" med tanke på hans nerver och det fatum att det var flera år sedan han såg insidan på en transport, men nej.

Han går fram och luktar lite och kliver sen rakt in !

Står som ett tänt ljus inne i transporten och backar sedan lugnt ut på kommando.

Vi upprepade det här 4 ggr och lika bra gick det varje gång !


  


  



Sedan var det Ebbas tur och hon var lite mer skeptisk till mattes påfund.

Stannade en bra bit ifrån och tog sig sedan steg för steg närmare tills hon slut nådde fram och kunde lukta och smaka på det där konstiga matte släpat fram.


 


Där stod hon sedan en kvart och undersökte släpet noga, sedan fram med en hov och skrapa lite. Fram med andra hoven och skrapa lite ... tja, det anföll ju inte så vips stod hon där med båda framhovarna på lämmen och kände efter hur det kändes.


    


Jag satt på huk inne i transporten och lät henne kolla själv utan att lägga mig i och var INTE beredd när hon i nästa sekund knatar rakt in och nästan över mig *s*


  


Vi stod en stund lugnt där inne och kollade runt innan hon fick backa ut och sedan gå på ytterligare 3 ggr och då knatade hon bara rakt in efter mig.

Jag säger ju det, jag HAR världens bästa hästar här hemma hos mig =)


När vi hade roat oss klart med transporten tog jag med herr V till "ridbanan" och ett pass tömkörning med lite mera krav.

Han la in en och annan protest men hade inte så mycket att komma med så han gav snart upp.

Jo, en gång lyckades han göra en idiotsnurr och trassla in sig i tömmarna men det redde vi snart upp och jag tycker nog både han och jag skötte oss riktigt bra.

Dom små problem vi hade berodde nog mest på att jag var otydlig och han inte riktigt förstod vad jag ville ... ja, det var så jag upplevde det hela iaf.

???

Av Stina - 18 augusti 2010 08:12

Linda Parelli ... kan någon förklara vad tusan det är människan vill uppnå med detta hemska beteende ??


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards