It's my life

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Stina - 8 september 2010 17:41

Japp, idag kom han - den efterlängtade hovslagaren.

Gubben tog emot - tack ! - jag kastade mig hem en snabbis på lunchen och kom precis lagom till kaffepausen =)

Hann hjälpa till med Vincent och släppa honom i hagen efteråt innan jag sedan var tvungen att infínna mig på jobbet igen.


Alla hästarna såg fina ut i hovarna, Vincent har lyckats få större hovar under sommaren. Hovis fick gå upp en storlek i skor till honom, han växer på de mest konstiga ställen min kille =)


Mulle har jag inte sett ännu. Hovis sänkte trakterna på honom och kapade inte tån mer. Allt för att ge hovbenet en bättre vinkel och underlätta för ponnyskrället.

Ska ner och inspektera honom sedan vid intag.

Just nu väntar jag på att kvällsmaten ska bli klar, gubben lagar fläskfile inlindad i pepparsalami och klyftpotatis ... det både luktar och ser VÄLDIGT gott ut =)


Bild på stallet taget 09


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards