It's my life

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Stina - 22 september 2010 19:47

Tog in en lycklig Vincent med lerstänk över hela kroppen - från topp till tå med stänk från dagens galopprace.

Vanligen när Vincent kommer in vandrar han lite oroligt från hötunnan i ena hörnet där han tar sig en tugga och sedan till boxdörren där han kan kika ut och se vad som händer och så tillbaka till hötunnan.

Om och om och om igen.


Idag ställde han sig vid hötunnan och tuggade lugnt på sitt hö en lååång stund innan han gick bort till boxdörren och lika lugnt ställde sig ett tag och tittade ut =)


Nu ska jag inte ropa "hej" men visst tusan verkade han så mycket mer harmonisk när han kunnat röra sig ordentligt i hagen !

Kanske lite trött när han inte är van och kanske är han lika orolig/vandrig om en vecka igen ... men visst tusan har hagen en positiv effekt på en sprallig häst fyll med energi !!

Jag är övertygad !


bild fr maj

  



Av Stina - 22 september 2010 15:36

Varit på besök i stora staden och shoppat skor till dottern ... känner mig fattig nu, tur det är lön på fredag !!


Ovanligt nog så avstod jag till sist från att handla ett par stövletter och ny handväska åt mig. Jag gick och bar på dessa bra länge, men la till slut ifrån mig dom.

Inte likt mig ... jag MÅR inte bra ;)


  



Av Stina - 22 september 2010 11:05

Både hästarna och jag är bara sååå nöjda idag !!!

En underbar höstdag och så fick dom gå ut i ny hagen, och springa blev det kan jag lova =)


         


Jag njöt av att stå och kika och se hästarna nästan som små prickar där långt borta.

Jag står vid grinden och fotar och hagen sträcker sig en bit in i skogen längst där borta.


    


Förutom massor av gräs och ytor att springa på finns det träd och dungar perfekta för att söka skydd i vid dåligt väder.


   


Jag har suktat efter den här hagen ända sedan jag flyttade hit för 5,5 år sedan .

Lite ironiskt att jag får tillgång till den när jag inte vet om jag bor kvar om några månader =(

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards