It's my life

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Stina - 27 september 2010 20:40

Letade fram mitt reflexländtäcke och gav mig ut på en mycket uppfriskande tur på Billan framåt kvällningen.

Hon var precis nipprig pga blåsten och jag satt mest och skrattade åt hennes påhitt.

Kände mig glad, pigg och uppåt när vi väl var hemma igen.


 


Ebba och Vincent motionerade sig själva brevid oss både på vägen bort och hem ... samt tiden vi var borta sa gubben.

Jag tror dom njuter av möjligheten att fara fram som vildar om dom känner för det =)

Och jag njuter av att se dom njuta, kan det bli bättre ?


      

Av Stina - 27 september 2010 14:47

Jag har mina hästar försäkrade i Folksam.

A1 liv för 10 000 kronor samt veterinärvård A1 50 000 kr.

Vincent och Billan är dessutom plusförsäkrade, en dolda fel försäkring som täcker dolda och medfödda fel.

Ebba kan jag tyvärr inte teckna den på då hon inte var försäkrad innan jag köpte henne, dvs var för gammal när jag tecknade hennes försäkring.

För detta betalar jag lite över 5000 kr/år för alla 3.


Jag funderar på att höja livdelen, har inte ändrat den sedan dom föddes/blev försäkrade och funderar på att få upp dom till 15-20 000 kronor.

Jag funderar även på att teckna en tillägsförsäkring, Rehab extra .


Hur och vart har ni era hästar försäkrade och vad anser ni om tillägget rehab extra ?

Skulle ni teckna det till era hästar ?

Några andra tankar och åsikter runt det här med försäkringar ?


Rehab Extra ersätter: 
SjukbeslagSjukbeslag med belopp upp till 1 000 kronor per självriskperiod (125 dagar). Arbetet ska vara utfört av utbildad hovslagare och vara remitterat av veterinär.
AlternativbehandlingAlternativbehandling, remitterad av veterinär och utförd av legitimerad sjukgymnast eller equiterapeut, upp till ett belopp av 1 000 kronor per självriskperiod. Ersättning utgår vid konstaterad hälta eller rygglidande.
LaserbehandlingLaserbehandling, utförd av veterinär, legitimerad sjukgymnast eller equiterapeut, ersätts med 1 000 kronor per självriskperiod i samband med ersättningsbar sårskada.
MedicinerReceptbelagda mediciner som hör till skadan och är utskrivna eller försålda av veterinär upp till ett belopp av 1 000 kronor per självriskperiod.
ResorVeterinärens resor, i samband med undersökning eller behandling av skadad häst, upp till ett belopp av 1 000 kronor per självriskperiod.
DjurambulansDjurambulans upp till ett belopp av 5 500 kronor per försäkringsår. Ersättning för djurambulans utgår i de fall det med hänsyn till skadans/sjukdomens omfattning av veterinärmedicinska skäl, är nödvändigt att anlita sådan.
Nödslakt/destruktionDu kan få ersättning upp till 5 500 kronor

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards