It's my life

Alla inlägg under september 2010

Av Stina - 21 september 2010 20:27

Idag flyttar min stallkamrat och jag blir ensam i stallet tills vidare.

Vi passade på att fråga grannen om jag fick hyra hagen hennes hästar gått i .... och fick ett ja !!!!

Imorgon kan jag så släppa mina hästar i en STOR, fin hage med massa gräs och gott om utrymme att springa på.

Vilken lycka !!


Den här hagen är det, ca 400 meter rak galoppsträcka om dom känner för det  :


  


      

Av Stina - 21 september 2010 14:40

roade jag mig med en hel del lastträning.

Ebba fick känna på hur det känns med både bakbom och bakläm stängd och vara uppbunden i transporten.

Det gick kanon så länge matte stod kvar där framme, försökte jag flytta på mig så blev hon lite orolig.

Så vi stod där och gosade och käkade morötter en stund.


Vincent fick oxå en helstängd transport och blev precis som förra gången lite trampig och lätt nervös, men inte värre än att han gärna knatade in igen efter att få ha backat ut.


Billan däremot satte sig lite på tvären och bråkade, hon var lite allmänt tjurig hela dan så jag vet inte om det var det ?

Men hon gick iaf in efter lite övertalning och vi åkte en sväng. Hela tiden hörde jag hur hon gnäggade bak i transporten och det brukar hon inte göra.

Kan det ha varit lite hormoner i omlopp igår måntro ?


Vincent och jag tog oss oxå en rask promenad på 45 minuter ihop lite senare på fm och där nånstans tog min ork slut.

Jag har en riktigt jobbig hosta kvar och får inte sova på nätterna så jag är TRÖTT.

Lägg därtill en allmänn nedstämdhet ... så, energin tar slut snabbt !


Idag har jag varit på kurs på fm och därefter jobbat ett par timmar.

Är genomsvett och har huvudvärk så jag ska lyxa till med en timma i ryggläge innan jag tar tag i stall och hästjobb.


Bild fr augusti


  

Av Stina - 19 september 2010 21:52

and kicking ;)


Ebbas's ben har jag  - tror jag - fått ordning på på med nattliga spritomslag. Ser riktigt fint ut.

Mulle ... ja, det är nog inte ett nytt fånganfall. Han rörde sig stelt och hade puls fram, dagen efter var det inget ?

Kan han ha sprungit och busat mkt i hagen ? Eller var det en varning ?

Har inte ändrat i hans foderstat, ändå tycker jag han har gått UPP i vikt igen ?

Blir galen ... fångesten är total !


Får ibland en oerhörd längtan efter en enklare hobby - typ guldfisk eller nåt ... ska fundera på saken !


Förkylningen har nästan gått över, har en jobbig hosta kvar och blir lätt andfådd och trött men jag har lyckats jobba i helgen.


Så det ljusnar sakta i mitt lilla hål *s* ... en dag i taget !


bild från sommaren 08


  



Av Stina - 17 september 2010 09:29

Av Stina - 16 september 2010 20:18

En förkylning som inte ger sig, benet på Ebba med sår är svullet och Mulle har ev en ny fångkänning + lite andra privata bekymmer som gnager.

Jag återkommer när jag kravlat mig upp ur det hål jag trillat ner i ...

Av Stina - 14 september 2010 08:54

Jag är alldeles hopplöst förälskad i det här :


  


Ja, jag har visat det förr ... jag är förhäxad ;)


Hööks har som vanligt kopierat och har ett eget som är nästan lika snyggt ... och till ett mycket bättre pris:

http://www.hooks.se/product.aspx?productid=600521&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC


Dessutom har dom nu 15 % rabatt på täcken ...


Det är INTE lätt att heta Stina ska ni veta.

Inte nog med att jag har ångest och inte vet vart jag bor om några månader ... jag vet heller inte vilket täcke jag ska köpa ... om jag nu ska köpa nåt alls ?

Bah, det är jobbigt nu ;)


Av Stina - 13 september 2010 09:19

Förgyllde min samordnares måndagsmorgon på jobbet med att ringa och sjukskriva mig ... jag är liksom inte ensam om att vara däckad i förkylning om vi säger så.

Gick omkring här imorse och funderade på OM jag ev skulle kunna ta mig till jobbet, men efter att ha flämtat som efter ett maraton när jag följde sonen ner till skoltaxin insåg jag att jag inte skulle fixa det.

Tog en temp och visst sjutton har jag feber.

Tur det annars hade jag nog blivit allvarligt oroad över min kondis när jag faktiskt såg stjärnor efter att ha fått ut hästarna i hagen !

Jag är inte riktigt på topp kan vi säga ...


Ebba är inte heller riktigt på topp. Benet är varmare än normalt och lite svullet * svär en lång ramsa* !

Tvättade rent och satte på en skyddande salva nu över dagen och inatt får det bli ett spritomslag skulle jag tro.

Ingen hälta och ingen feber iallafall.


Bild från augusti

  

Av Stina - 12 september 2010 20:16

Ebba kom in ikväll med 2 små sår på ena bakbenet.

Inte speciellt stora, men ni vet " små sår och goda vänner " ...

Naturligtsvis är det samma ben hon hade lymfangit i tidigare iår , risken finns att hon är lite extra känslig ... så, ja - det är bara att börja oroa sig igen =(


Lite dåliga mobilbilder före och efter tvätt :


  


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards