It's my life

Alla inlägg under oktober 2010

Av Stina - 19 oktober 2010 20:44

Försökte mig på att fota månen, inte för att det blev sådär hemskt bra men jag tycker den är häftig ändå =)


  


Lite tidigare såg den mest ut som en sol på mina bilder, men jag tycker den här bilden blev rätt skön :


  

Av Stina - 19 oktober 2010 10:02

Regn och rusk, ett riktigt tråkväder.

Humöret känns därefter ... märkligt egentligen att man blir så påverkad av vädret ?


Dagen idag blir nog rätt så lugn, har ett möte på jobbet på eftermiddagen jag inte direkt ser fram emot.

Tror det kommer att tas upp en del nya lagar och bestämmelser för demensvård jag har svårt att förstå mig på ! Bah !


Min tur att ha med mig fika dit idag.

Hembakat ?

Näää ... här köper vi Frödinges Kladdkaka ... det absolut bästa jag vet !!

Varför ska jag stå och baka när det finns andra som har betalt för det ? 

Man måste prioritera här i livet ! ;)



  


Av Stina - 18 oktober 2010 16:52
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 18 oktober 2010 10:27

Inspirerad av mina bloggvänners funderingar och bilder kring stallförvaring så får ni nu nöjet att titta närmare på min sadelkammare ... lucky you !!


Vanliga vita garderober, 3 stycken. En för kläder, en med hyllor och en öppen sådan :


        


Mellan dom finns en del av mina sadlar, resten hänger på stora väggen mittemot :


  

  


Mina absoluta favoriter : täckesgalgarna !

Sparar enormt med plats och täckena torkar snabbt på minimal yta :


    


Gubben har fixat hemmagjorda täckesstegar med rör från det trasiga skyddsnätet till studsmattan :


  


Upphängningskrokar med 3 armar rymmer mycket bra och ha saker :


    


Och så till sist 2 stycken stallådor.

Den grå har gubben snickrat ihop åt mig, och så har vi finlådan. Ett arvegods Johan ärvt av sin pappa. Visst är den fin ?


  

  

  

Av Stina - 18 oktober 2010 07:11

Mellangården börjar vakna till liv


     

      

Av Stina - 18 oktober 2010 06:41

Räkna får !

Jag har grannens utanför sovrumsfönstret ... underlättar räknandet  ;)


  

Av Stina - 17 oktober 2010 19:11

Här får ni nöjet att se både mig och min nya stolthet, Kameran - känsliga läsare är varnade !! ;)


    

Av Stina - 17 oktober 2010 19:05

Hösten bjuder på så många vackra färger, inte minst solnedgångarna.

Jag kan inte låta bli att plocka fram kameran och ge mig ut=)


              

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards