It's my life

Alla inlägg under oktober 2010

Av Stina - 17 oktober 2010 19:01

Får jag lov att presentera 3 av mina katter : Farbror Musse och odågorna Molly och Tolly :


    

        

Av Stina - 17 oktober 2010 10:21

Började dagen med att tråka Vincent till döds ...

Frisering av man, svans och pannlugg, uppskattas inte av den otacksamma odågan ;)

Bara svansen tog sin tid då den var förvandlad till ett intrasslat näste för en massa kardborrar han gått och samlat på sig i hagen.


Därefter knallade vi bort till ridbanan för ett pass longering med kapson och inspänningstyglar.

På vägen dit fick herr V titta närmare på hårbollarna som har flyttat in i hagen tvärs över vägen.

Det är nåt med dessa hårbollar som är mycket skrämmande om du frågar mina hästar.

Möter vi någon när vi är i skogen och rider så faller dom nästan ner döda vid första anblicken ...

Kan vara bra att dom får se dom på nära håll =)


  


Vid ridbanan hade vi gott om åskådare som glatt hejjade på på sitt eget brölande vis och fick herr V att nästan krypa ur skinnet ett par ggr *S*


  


Trots hårbollar och brölande kreatur fick vi till ett riktigt bra pass utan alltför mycket diskussioner och bråk om vilket håll och vilket gångart vi skulle ägna oss åt.


      



Av Stina - 16 oktober 2010 09:47

Nu börjar det bli kallt och jag frös om tårna redan idag när jag pysslade i stallet, har vi otur kanske vi får en till vinter som den förra ?

Snö upp till knävecken och 35 minusgrader ? Brrr ...


Har börjat titta efter vinterskor så jag slipper frysa om mina stackars fötter, det blir ju ett antal timmar om dagen jag är utomhus.

Vad tror ni om dom här, ska hålla fötterna varma ner till 40 minus ?


bild från februari

        

Av Stina - 15 oktober 2010 10:01

För lite mer än 5 år sedan föddes vår katt Prisse.

Hans mamma födde sina kattungar för tidigt av någon anledning.

Den ena var dödfödd, en dog efter några timmar och den tredje tog vi bort dagen efter då det var uppenbart att den inte skulle klara sig.

Den låg med hela kroppen i en bakåtböjd vinkel och klarade inte av att dia.


Det var det, trodde vi.

2 veckor efter att hon fött dessa 3 födde hon Prisse i klädkammaren på husses tröjor.

Ni må tro att vi bara stod och gapade allihop när vi såg att det hade funnits en unge till där i magen som legat kvar och nu föddes fullt frisk och normal.

Vi behöll honom förståss och han döptes till Surprise, Prisse till vardags.


Han växte upp till en stor tjusig hankatt och vi har fått ha honom hos oss fram tills idag.

På väg ut med hästarna till hagen hittade jag imorse Prisse påkörd liggandes i diket brevid vägen.


Tack för dessa år Prisse och Vila i frid !

Jag är säker på att det finns massor av riktigt kallt, friskt vatten där uppe precis som du vill ha det och var så noga med ...


  


  


     


Av Stina - 14 oktober 2010 19:17

till Paul Schockemöhle.

Vad händer nu ?

Kommer vi att få njuta av några fler sagolika uppvisningar eller blir det avel för hela slanten ?

Otroliga 10-15 miljoner euro kan man läsa om på ridsport !!


http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=517949

Av Stina - 14 oktober 2010 09:28

en riktig tråkdag.


Känner mest för att bädda ner mig i soffan med en bra film ... kanhända slår jag till och gör det när jag avklarat lite måsten?

Köpte en ny klotång till Troja så jag ska terrorisera henne och kapa klor . Varken hon eller jag tycker det där med kloklippning är någon höjdare precis.


Så har jag några par av Beccas byxor liggandes och väntar på att bli lagade ... hur tråkigt är inte det när man tänker efter ?

Disk, tvätt och dammsugning ... ohhhh, vad roligt !


Nä, jag tror jag lägger av med att tänka ut vad som ska göras ... dagen blev plötsligt ÄNNU tråkigare =(


  




Av Stina - 14 oktober 2010 07:52

är nyfiken på hur jag bor kan kolla in förra årets inlägg , finns under tidigare år här till höger .


Bara ett tips om man sitter och har lite tråkigt denna grå och regniga oktoberdag =)


Av Stina - 13 oktober 2010 19:01

nu hittade jag nåt mer jag inte visste att jag behövde : årets julkasse från Ikea !

Tyvärr åker jag ju aldrig dit ... måste kanske hitta nån som ska dit och förstöra sina pengar som kan shoppa med sig några åt mig för att få till lite julstämning i stallet ;)


Bild finns i den här tråden på bukefalos :


http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1072797



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards