It's my life

Alla inlägg under november 2010

Av Stina - 26 november 2010 18:08

fick möta sin överkvinna idag, Anneli =)


Det var meningen att vi skulle rida ut ihop men med tanke på att Vincent stått mer än en vecka och att det är glashalt på vägarna så bestämdes det att hon skulle tömköra honom på ridbanan istället.

När jag ställde upp och gjorde iordning honom innan Anneli kom tyckte jag mig se att han tunnat ur lite igen.

Det är lite mkt höftben, lite mkt manke och lite lite hals = proteinbrist ?

Eller vad säger ni ?


  


Han står på en rät så hög kvot men jag kanske borde höja den lite till, jag vet att han kräver en hel del för att inte falla ur.


Herr V var annars otroligt lugn idag, nästan så jag börjar nojja men han har väl oxå rätt att ha bra dagar =)


    






Efter detta åkte jag till ICA och handlade och sen, ja låg jag i diket och såg dum ut ...

Hann precis få hjälp upp när Becca kom hem från skolan, så vi åkte nästan direkt tillbaka till stallet och så fick en mkt glad dotter skritta Mulle på banan 15 minuter.

Äntligen !

  

  


Av Stina - 26 november 2010 13:47

Fick möte på vår smala glashala väg på väg hem från Ica. En mötande bilist som inte höll åt sig för fem öre.

Jag fick välja mellan frontalkrock eller diskeskörning. Jag valde diket:


    


Suck.

Min kära stallägare agerade hjälte och drog upp mig med sin fina traktor:


  


Förutom en massa tack och en stor kram så växte den där julblomman till ofantliga proportioner =)

Av Stina - 26 november 2010 07:59

har fått flytta med till nya stallet och har redan gjort sig mer än hemmastadda.

Igår tog den ena dessutom första musen och var så stolt, så stolt !


Jag har nämligen förklarat krig mot alla möss/råttor i stallet och kattungarna är en del av min onda plan.

Be afraid, be very afraid   


Bild fr oktober

  

Av Stina - 26 november 2010 07:52

Det snöar än ... är vi inne på fyra dagars snöande nu ?

Otroligt, och vi är bara i november för sjuttsingen !!


Bild fr februari

  

Av Stina - 25 november 2010 18:18

och yr och har hållt på i dagarna flera.

Det är vinter, så det så !


Har varit inne i staden och skaffat mig en jacka som jag ska ha vid de få tillfällen jag inte är i stallet.

Märkte idag att jag inte ägde nån vinterjacka att ta på mig  ;)


  


Och så var det rea på de svarta Newmarketvästarna ... och ja, nörd som jag är så åkte det med en sån oxå .


  


Och så en hög med plastbackar till täckesboxen för förvaring :


  


Vi fixade iordning uppbindningsringarna i stallet så det finns 2 uppställningsplatser :


  


Sedan mockade jag ur Vincents box och la in halmpelletsen enligt leverantörens anvisning :


  


Ser ju himla märkligt ut så här i början måste jag säga, ska bli spännande att prova !


Och faktiskt, förutom pyssel, snöskottning och andra måsten så hann jag även med att pyssla lite med hästarna !!

Becca pysslade om Mulle ordentligt . Det blev flätor och rosett i pannluggen och så tog vi ut honom och longerade i 15 minuter ca.

Vi hoppas det funkar att sätta igång honom nu för jag har en himla ridsugen dotter =)





Av Stina - 24 november 2010 04:43

Jag är uppe och väcker tuppen, steg upp halv 4.

Ute yr snön runt knutarna, ska bli spännande att se om jag tar mig till stallet för morgonfodring om nån timma.


Vi hade planerat att åka in till G-gården och köpa lite grejjer vi behöver och spån som inackorderingarna ville ha, men jag tror inte det är läge att koppla på transporten och ge sig iväg.

Gubben ska in och besikta BMW'n så han får väl ta med sig det han får plats med i den.


Igår em byggde vi ( läs gubben )  tillfälliga hyllor i sadelkammaren. Jag har inte hittat garderober ännu och håller på att bli GALEN på röran som råder där inne !!

Nu kan dom få upp en del iaf så det går att gå där inne !


  

Av Stina - 23 november 2010 18:50

från gödseldörren en alldeles vanlig tisdagsfm =)


Ridbana


 Hagarna med hästarna som mumsar hösilage  


  

Av Stina - 23 november 2010 17:42

På fm kom kära bror och svägerska med min för tidiga julklapp och lastade av på logen. En hel pall med halmpellets !!

Jag skulle kunna vänja mig vid det .. att få strö hemlevererat på detta viset ;)

TACK !! TACK !!TACK !!

 

  


På eftermiddagen fick jag en present av min kära sambo :

En alldeles egen skruvdragare. Nu får han ha sin ifred   

Min pärla till höger på bild =)


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards