It's my life

Alla inlägg under december 2010

Av Stina - 19 december 2010 18:51

lever rövare i hagen och verkar inte lida av några smärtor nånstans för tillfället om man ser till hur han beter sig.

Svansroten läker fint och ja, det finns hopp för honom helt enkelt =)


Jag börjar komma upp med en plan som jag tror på för hans del. Har lite mera info att skaffa innan jag bestämmer mig bara, uppföljning kommer.

Det händer inte så mycket på hästfronten annars just nu, vädret lockar inte direkt till några avancerade ridturer och lusten befinner sig på en låg nivå.

Alltså inför vi lite julvila för både två och fyrbenta och planerar att tillbringa närmsta veckan med att bara lata oss ( och jobba ).


Hovis kommer på onsdag och jag funderar på att dra av herr V framskorna under en period nu när det ändå inte lär bli några krävande ridturer för hans del ?


Herr V början av dec

  

Av Stina - 19 december 2010 18:35
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Stina - 18 december 2010 19:37

har tydligt klargjort att han inte vill bo i nya stallet utan vill bo kvar här hemma.

Idag dök han upp på gårdsplanen igen för andra gången, första gången körde vi tillbaka honom men nu har vi inte hjärta till det igen.

Han får bo här hemma hos oss nu eftersom han så tydligt visar vad han vill   


    



Av Stina - 18 december 2010 07:09

Ska strax ge mig iväg och fodra samt släppa ut hästar.

Planerar lite rolig snöskottning medans dom äter sin frukost, jipieee    


Hoppas vädret håller sig lugnt och stabilt idag då en av mina inackorderingar flyttar, så jag hoppas dom får en lugn flytt utan alltför dåligt väglag.

Nyårsafton flyttar sedan den nya hästen in så boxen blir inte tom så länge.


Lycka till med flytt, nya stallet och nya lägenheten S !!!

Kram !


Billan feb 05

  



Av Stina - 17 december 2010 12:31

på fritidsgårdens omsorgsverksamhet.

Ungdomarna har övat flera ggr i veckan hela terminen och David har varit SÅÅÅ förväntansfull inför att få uppträda.

Förutom gubben, jag och Becca kom oxå Davids pappa, hans lärare samt personal och kompis från korttidsboendet för att titta på showen.


Tomtefar berättade historian om hur han träffade Rudolf med röda mulen och däremellan var det julsånger för hela slanten.

Alla ungdomar var så duktiga och det var så härligt inspirerande att se och höra alla delta efter sina förmågor.

Man kan sjunga med egna ord även om man inte har något tal, och vilket minspel !!!


Någon var jätteblyg och tittade ner på sina skor mest hela tiden för att sedan lysa upp som en sol efteråt när applåderna och visslingarna kom =)

Andra levde sig in med liv och lust, hoppade, snurrade och gestikulerade vilt och var lika lyckliga dom när dom fick sina välförtjänta applåder.


David framförde "Ser du stjärnan i det blå" på det mest lysande vis och deltog sedan som statist under Lady och Lufsen sången =)

Som avslutning kom alla fantastiska ungdomar ut och sjöng ihop och sedan bjöds det på kaffe och saffransbulle.

Jag väljer att bara lägga upp bilder på David öppet här i bloggen, ska fundera lite på om jag lägger ut andra bilder i ett lösenskyddad inlägg lite senare.


Vi hade iaf en fantastiskt trevlig kväll full av glädje, skratt och stolthet !!


            


Av Stina - 16 december 2010 15:10

från igår.

Nu ska jag iväg på utvecklingssamtal hos sonen och sedan har hans frita satt upp en julshow där sonen medverkar som vi ska gå på.

Han har varit så förväntansfull, och jag oxå =)


      

Av Stina - 15 december 2010 18:41

det övriga så hittades även ett märkligt avskrap under svansroten som jag undrar hur i helskotta jag har kunnat missa ? Jag var ju och masserade runt rumpa/svans senast igårkväll och det är ju inte direkt litet ... ???


     

Av Stina - 15 december 2010 13:16

Då har vi haft besök av equiterapeuten, en trevlig kvinna som gav ett väldigt seriöst och nogrannt intryck.

Mycket intressant och givande och väl värt de kronor det kostar.

Hennes "diagnos" var väl inte lika givande direkt.


Hon upptäckte snabbt att han var väldigt spänd i käk och nackmuskulatur, en titt närmare i munnen visade på sår och ngn vass kant.

Såren kan ha kommit i samband med vurpan då han inspänd slog över och då måste ha fått ett rejält ryck i munnen, men vem vet ?

Munproblem i vilket fall som helst.


Fortsatt undersökning visade på något bäckenproblem.

Herr V fick något slags pulserande magnettäcke på sig en stund i boxen innan det blev mer koll, massage och "tillknäckning" och sist laserbehandling.


    


Han har problem med SI leden på vänster sida, troligen en inflammation.

Han är inte ojämnt musklad, eller sned i bäckenet vilket dom" brukar" vara vid problem här och inte heller visar han något från rygg eller andra ställen utan bara vid leden.

Möjlig orsak är att han knäckte till nåt rejält när han i våras gick omkull i hagen. Han vart stel och halt och stod några veckor därefter innan jag satte igång honom igen.

Ev kan det vara den gamla sårskadan från den gången han skadade sig i boxen vid ridhuset . Han skadade då bla vänster bak vid kotan där han har tjock ärrvävnad, kanske en minimal rörelsestörning som ger problem ?


Rådet från equiterapeuten är att avvakta några dagar och sedan ev ta kontakt med veterinär för antiinflammatoriskt om han fortsätter visa besvär.

Han lyfter nämligen vänster bakben annorlunda vid tex hovkratsning och det är "lätt" att se om besvären fortsätter eller om den här behandlingen har hjälpt.


Sedan ska jag naturligtsvis boka tid hos hästtandläkare Torbjörn Lundström och gulliga, oumbärliga Anneli har lovat att följa med och stötta =))

Nu tar jag mitt dunkande huvud och kryper ner i sängen, ha en fortsatt bra dag allihopa !




Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards