It's my life

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Stina - 3 januari 2011 15:53

lovade direkt att ta över de 2 pass jag hade kvar i stallet idag PLUS att hon erbjöd sig att mocka och fixa vatten till mina hästar när hon hörde att jag hade drabbats av maginfluensa.

Är inte det gulligt så säg ?


Jag la mig några timmar förut och somnade som en stock. Vaknade med huvudvärk och lite frossa. Försökte mig på att äta nåt men fick bakslag direkt =(

Mår inte sådär hemskt illa och kräks inte utan det är den bakre vägen med finfina magkramper som gäller.

Precis den sort vi haft på jobbet de sista dagarna, så jag vet nog vart jag fått det ifrån !!!


Tack K för hjälpen idag, jag är SÅÅÅ tacksam !!!!

Av Stina - 3 januari 2011 15:34

Ju mer jag lär mig min kamera och konsten att fotografera ju roligare blir det !

Jag använder mig nu enbart av manuella inställningar förutom vitbalans och ISO som återstår att lära sig.


Dom flesta kort åker i sopkorgen direkt ännu och är det nåt jag lärt mig så är det att ta många kort. Av 20 kort på samma objekt är 1 kanske bra och med den digitala tekniken är det ju bara att fota på !


Jag håller på just nu och exprimenterar med mörkerfotografering och är oerhört glad att jag köpte ett stativ !


    


På önskelistan nu står en fjärrutlösare högt, extra batteri samt ett makroobjektiv.


Det här med fotografering har även hjälpt mig att bli mer närvarande i nuet, jag ser det vackra runtomkring mig på ett helt annat sätt  än tidigare då jag ofta inte la märke till sånt utan hastade förbi !

På sikt borde detta göra att jag mår bättre, det blir lite "mindfulness" över det hela.

Jag ser, jag stannar upp och jag njuter av det som finns omkring mig !


Jag är riktigt glad att jag köpte en mer avancerad kamera som jag kan växa i många år till, finns så mycket att lära sig !


Jag har alltid önskat att jag haft lite mer konstnärskänsla. Kunnat måla, pyssla eller nåt liknande. Kanske spela ett instrument ?

Jag tog pianolektioner av vår kantor som liten i många år. Jag lärde mig aldrig att spela med båda händerna utan satt och klinkade fortfarande efter flera års övning.

Jag gav upp det, eller var det så att mina föräldrar gav upp ? *s*

I vilket fall så vem vet, kanske har jag hittat min grej ?

Att ta vackra och bra bilder är så mycket mer än att ta upp sin kamera och trycka av, först och främst gäller det ju att SE vad som blir bra !

Det är en konst som jag hoppas jag kommer att lära mig  !!


  

Av Stina - 3 januari 2011 09:36

MAGINFLUENSA !


Följde sonen till färdtjänsten imorse och kände då hur magen började leva rövare, fick springa in på toa och sen var det kört   


Varför har jag då, med en maginfluensa i första skedet, utsläpp i stallet 2 km från närmaste toalett ??????????!!!!!!!!!!!!!!!!


Säger inget mer, men hästarna är ute iaf ....



Av Stina - 3 januari 2011 06:43

Igår förberedde vi för garderobhämtning.

Gubben skulle hämta från Jysk efter jobbet , dom skulle få plats i Volvon om vi fällde sätena.

Perfekt.

Problemet är att vi inte får ner sätena. Dom går inte att fälla.

Vi stod där och läste instruktionsboken, ryckte och slet men nehej - inte lyckas vi fälla sätena inte !

Ok, men då kopplar vi på transporten så får han ta med sig den på morgonen. Ut i mörkret, kopplade på och förberedde.

Det gäller att planera vet ni *s*


I förrgår ringde vi på en annons på Blocket om stallgarderober, 3 stycken för 200 kr styck - precis vad vi ville ha.

Fast dom var ju bokade förståss och skulle hämtas igår av den som köpt dom.

Det var då vi åkte in till Jysk, och ja, den historien har ni ju läst.

Sent igårkväll får gubben ett SMS, " Ingen hämtade garderoberna, är ni fortfarande intresserade ?"


Jaha, det är klart vi var intresserade att få garderober för halva Jyskpriset så det bestämdes att vi ska hämta dom på onsdag då vi är lediga.

Så gubben får ringa Jysk och meddela att dom får behålla sina garderober och så håller vi tummarna att vi smidigt kan hämta dom på onsdag utan fler överraskningar.


Så jag ska nu snart ner och backa upp och koppla av transporten igen innan jag far till stallet.

Perfekt syssla tidigt en morgon när stallplanen är otroligt trång nu med alla snövallar och man är lite trött *s*

Undrar om jag ska sluta planera  ? Blir ju aldrig som jag tänkt mig iaf *s*



  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards