It's my life

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Stina - 4 januari 2011 09:17

Har ni läst på Ridsports hemsida att ARAB inte längre får registrera fullblodsaraber ?


"ARAB får inte längre registrera fullblodsaraber

När Jordbruksverket på måndagen meddelade beslut om godkända avelsorganisationer för de raser som inkommit med ansökan, gav de Arabhäst Registratur AB (ARAB) avslag.

Det har varit en turbulent vinter för arabhästuppfödare då Länsstyrelsen i Skåne under december kom med slutligt beslut om föreläggande och förbud, gällande bland annat ARAB:s avgifter för registrering av fullblodsaraber och partbreds.

Länsstyrelsen meddelade då även att ARAB:s finansiella situation inte verkade uppfylla de krav som Jordbruksverket ställer. ARAB tvingades att ändra sina avgifter, men har nu alltså inte längre rätt att registrera fullblodsaraber. Det går att överklaga Jordbruksverkets beslut."



Deras avgifter fick mig att slå bakut fullständigt när jag skulle regga Ebba som partbred, närmare 3300 kr om jag inte minns fel.

Absolut hutlösa priser och fullblodsaraber låg på över 4000 kr att regga !!

Jag har följt stormarna lite på avstånd, det har varit mycket tjafs inom föreningen och mycket som varit helt uppåt väggarna !!!

Nu får dom alltså inte reggafullblodsraber längre - kära nån !

Vart dom ska reggas nu har jag inte koll på, jag undrar oxå vad som händer med alla som redan är reggade där ?


Måste följas upp ....

 
 



Av Stina - 4 januari 2011 08:31

Sovmorgon till kl 8 . Vilken LYX !!!!


Mina gulliga inackorderingar tog morgonen i stallet åt mig så jag kunde få sova ut !

Underbara är dom, allihopa !!!!


Magsjukan verkar ha lugnat ner sig nu, känner mig trött och frusen bara men jag är nog snart i full gång igen.

Såg 2 filmer igår nerbäddad i soffan under min underbara Horsewarefilt och tyckte allmänt synd om mig själv.


Min bror hade inbrott i sin villa igår em *ryser*

Dom fick med sig några datorer, men värst av allt är nog ändå känslan av att ngn varit inne och rotat. Måste vara hemskt !!!!

Tänker på er båda !


Troja, oktober 10

  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards