It's my life

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Stina - 5 januari 2011 20:37

Om nu någon går och funderar på vad som händer med min herr V så kommer det en uppdatering i det här inlägget.


Jag har varit i kontakt med veterinär samt "experten" H Lundell ang Vincent och ev problem med SI led.

Deras råd är att avvakta, reaktionen därifrån kan mycket väl komma från fallet när han slog runt.

Rådet är att sätta igång honom försiktigt, ta ut behandlande equiterapeut igen för att se om hon hittar samma "fel" igen när han är igång samt vara noga med att stretcha honom enligt schema.

Och självklart vara observant på hans beteende och "protester".

Detta pga att det inte hittades minsta snedhet någonstans, eller reaktioner från muskler runtomkring området utan just precis bara vid leden.


Jag har varit i kontakt med hästtandläkare Torbjörn Lundström som kommer att ta bort vargtänder och kolla igenom munstatusen ordentligt om några veckor.

Fram tills dess kommer jag att använda bettlösa alternativ och börjar sätta igång honom lite försiktigt nu i veckan.

Fullständigt kravlösa pass utan bett ett bra tag framöver där jag kommer att vara oerhört lyhörd för hur han beter sig och vad han försöker säga mig.

Så ser det ut just nu och jag känner mig lugn i det här beslutet som jag har fattat med hjälp av kunnigt folk.


Bild fr december

  

Av Stina - 5 januari 2011 19:22

är så garderoberna hemma och på plats.


Vi tillbringade fm med att bygga sockel till dom, eller ja, vi och vi - gubben byggde och jag tittade på =)


  


Och strax efter lunch kopplade vi på släpet och åkte de 5 milen för att hämta upp dom hett efterlängtade garderoberna.

3 stycken i jättefint skick !


  


Merjobb gav det förståss. De där sadelhängarna som gubben satte upp och sedan fick ändra igen ( ja, ni vet ) - dom fick han skruva ner igen och sätta på andra väggen.

Puss på dig gubben ;)


Lite ommöblering, lite hyllor högt upp för förvaring och så här ser sadelkammaren ut nu :


           


Finns lite kvar att fixa och så ska jag organisera ordentligt i mina skåp så det blir lite ordning.

Men det tar sig iallafall i mitt lilla stall =) 

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards