It's my life

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Stina - 11 januari 2011 21:32

med att spärra av ena hagen och dela på hästarna som inte funkar ihop.

Gubben kom och hjälpte till så det gick snabbt och smidigt.

Dom såg lite snopna ut hästgubbarna ( 21 och 20 år gamla ) när dom inte kom åt damerna längre !


  


Ena damen är en bastant nordsvensk som inte flyttar på sig i första taget om man ber om det.

Gubben min hade lite problem att komma fram i hagen då hon knallade på före med myrsteg och inte tänkte skynda på för att någon med stolp i famnen ville fram =)


  


Jag kände mig lite städsugen så jag skurade ur alla krubbor och vattenkoppar med varmt vatten och sen fick jag för mig att kolla om det gick att mocka i hagen.

Dom ser inte sådär jätteroliga ut nu med alla högar och det stör mig !

Det var lite för kallt för att funka, men eftersom jag gett mig den på det så hackade jag mödosamt loss hög efter hög tills jag åtminstone fyllt en kärra.

Hjälp fick jag oxå :


    


När jag fyllt kärran passade herr V ( vem annars ? ) på att tippa ut den åt mig ... mitt muttrande om strypning långsamt verkade han inte bry sig det minsta om =(


  


På em var det möte på jobbet och på väg hem sprang jag in på ICA för att köpa 2 buketter tulpaner att muntra upp mig med.

Tulpaner är en av mina absoluta favoritblommor och en stor bukett sådana på köksbordet lyser upp den tristaste tillvaro :


  


Katten Musse som jag tidigare skrivit om , som inte ville vara i stallet utan flyttade hem, lider av allvarlig ambivalens !

Han går helt sonika fram och åter mellan stallet och huset ( 2,5 km ) lite som han vill och dyker upp som gubben i lådan lite här och där .

På väg hem från stallet nu ikväll såg jag honom komma knatandes på väg hem så jag stannade till och erbjöd lift.

Han tackade ja och slog sig ner i baksätet där han satt stilla hela vägen och kände sig lyckligt lottad som slapp att gå hela vägen hem i mörkret ...



  




Av Stina - 11 januari 2011 06:21

Ebba igår förresten som har blivit 143 cm stor, eller liten kanske man ska säga =)

Undrar om hon spränger ponnymåttet eller stannar under ?

Vad tror ni ? Hon blir 2 i mars.


  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards