It's my life

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Stina - 17 januari 2011 11:15

så halt det är !!

Igårkväll gick jag ut och letade efter kissungen Molly som varit ute hela dan. Iförd långkalsingar och ficklampa smög jag runt och hoppades att inga grannar skulle se mig. Rätt vad det var så bar det iväg och jag slog i så det dånade om det, men jag hade tur och slog mig inte förutom någon stel muskel.


Min hyresvärd hade sandat innan jag kom för att ta ut hästarna imorse. Vete katten hur jag hade löst det om han inte hade varit där ??


  


På denna ytterst intressanta bild ovan så ser ni även elektrikerns bil där till höger. Japp, efter 2 månaders tålmodigt väntande så kom han.

Plötsligt händer det !!

Nattlampor ska installeras, extra lysrör över uppbindningsplatsen och värmekabeln ska fixas till och kopplas in permanent i vattenledningen.

Ohhh så skönt !!


Jag bestämde mig för att mocka lite hage idag igen istället för att försöka rida i den här halkan.

4 kärror hackade jag loss och tömde, det tog väl sådär en timme att få det gjort mest pga mina hjälpredor.

Idag var det Ebba som hjälpte till och höll sig hela tiden tätt intill mig. Helst på om det gick att ordna.

Vart jag än vände mig så hade jag en nyfiken mule ivägen och man kan ju inte bara ignorera sådana gosiga mular så det blev en hel del gosstunder istället för mockning.


  


Hon är bara översocial den här hästen och vill alltid vara med överallt där det händer saker och gärna bara stå och gosa långa stunder =)


Ebba o jag idag, levande reklampelare för HW ;)

  


Av Stina - 17 januari 2011 06:16

Det här med hur olika stall fungerar är väldigt intressant och dagens fråga är inspirerad av Helena's och min diskussion ang stallpass från ett tidigare inlägg.

Jag undrar helt enkelt : hur funkar ditt stall när det gäller tider och stallpass för in/utsläpp och fodringar ??

 

Hos oss :

Senast 07 frukost inne

Senast 8.30 utsläpp - täckesbyte på de hästar som behöver

11 - 13 lunchhö i hagen

16 - 18 intag inkl fodring av hö - täckesbyte på de hästar som behöver

Senast 22 - kvällsfodring


Vi har 7 hästar i stallet så alla har 5 pass per häst och vecka.



  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards