It's my life

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Stina - 24 januari 2011 20:32

bilen för att ta in hästar på em tittar jag upp och ser den mest fantastiska himmel man kan tänka sig !!

Alldeles mörkröd med moln emellan som gav en fantastisk effekt.

Sprang upp efter kameran, mycket väl medveten om att jag nog bara hade nån minut på mig att fånga det på kort, och började fota.


Envis som jag är så kör jag bara på manuella inställningar och tiden var för knapp för att jag skulle hinna få det riktigt rätt för att ta riktigt bra kort =(

Jag visar dom ändå för man kan nog ändå ana hur fantastiskt det faktiskt var även om korten blev långifrån bra!!


           

Av Stina - 24 januari 2011 19:51

med att kommentera en del av era bloggar.

Så, jag har inte glömt er utan jag poppar upp igen i kommentarfältet så fort bloggplatsen tycker att det är ok =)

Av Stina - 24 januari 2011 18:53

Medryttarkandidaten dök upp på förmiddan.

Jag hade kopplat på transporten så Billan skulle få lite transportträning + att vi slapp rida på den trafikerade vägen.

Madam som tidigare bara gått rakt in körde ner alla 4 i backen och sa : "Nä ! Jag vill inte" !


Efter en stunds lockande och pockande så tog jag i med "Hårdhandskarna" och lastade henne.

Vid ridhuset var det glansis. När jag backade till slirade släpet iväg och ekipaget vek sig som en fällkniv och mitt baklyse på Volvon gick åt fanders.   


Jaha, och där stod jag och tog mig varken framåt eller bakåt.

Kul ...


Gubben kom med sand, ett och annat väl valt ord om det trasiga lyset och en bestämdhet som gjorde att vi snart var loss och bättre parkerade.


Billan gillade INTE att en del av underlaget var mörkare än resten och tänkte då inte sätta ner en enda hov där.

N lirkade och försökte, Billan sa "Nä ! Jag vill inte" !


Hur vi än försökte så nä, inte fick vi ut henne dit inte .

Över hennes döda kropp liksom.

Jag antar att hon där nånstans bestämde sig för att hon inte hade lust att röra på sig alls.

Hon står där mitt i ridhuset och vägrar flytta sig en cm åt nåt håll hur vi än skänklade, ledde eller klappade till i rumpan.

Hon stod kvar helt oberörd och sa "Nä ! Jag vill inte" !.


Fatta liksom, vi får inte hästkräket ur fläcken  - hon bara står där och ser helt oberörd ut !!!

Finns det nåt som får en att bli mer galen än sånt ????


Alltså, ridhustimmen kostade mig 120 kr + ca 1000 kr för det trasiga lyset och hästKRÄKET vägrar att ens RÖRA på sig !!!! *sliter mitt hår*


  




Av Stina - 24 januari 2011 07:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards