It's my life

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Stina - 26 januari 2011 20:34

Hur är det nu med läder som börjat mögla, vad använder man till det ? Är det ättiksprit eller vad tusan är det ?


Har 2 lädergrimmor som hängt i ett skåp länge och möglat, går det att få bort mögelsporerna på nåt effektivt sätt eller kommer det bara tillbaka igen ??

Av Stina - 26 januari 2011 17:11

Idag har jag gjort det jag är bäst på - att göra av med pengar, jag är enastående skicklig på just detta faktiskt.

Gubben var in till staden och köpte ett nytt baklyse till min bil, tråkiga kronor spenderade ...


  


Mitt Höökspaket kom med helskodda ridbyxor i denim, jodphursmodell :


  


och ett regntäcke till Mulle :


  


Så kom sadeln jag köpt på bloppis hos Qodrofenia , en Thorowgood T4 dressyr i jättefint skick :


  


Och sen var det slut för den här gången =)


Becca red Mulle en halvtimme i paddocken. Mulle släpade mest benen efter sig och gjorde allt för att slippa jobba den lilla latmasken, ska försöka övertala Becca att den andra unga tjejjen i stallet  som är liten, lätt och duktig ska få rida Mulle nångång och få fart på de där lata benen !!


    



Av Stina - 26 januari 2011 10:32

är medryttaren N ute och tar hand om Billan själv för första gången.

Tvingade mig själv att åka så hon skulle få pyssla och styra själv utan ägarens vakande ögon.

Men jisses så jobbigt det är då !!!!!!!!!!!!!


Maj 2009, Billan o förra stallkamraten E

  

Av Stina - 26 januari 2011 06:20

är tålamodsprövande mellan varven.

Idag har hon hittat hundmaten, pillar upp en kula i taget och far iväg efter den tills den blir trist - då hämtar hon nästa,

Hela köksgolvet är fullt med hundmat !


Fast jag föredrar ändå hundmaten om jag tänker på vad hon annars leker med .... nämligen kattbajs !

Då pillar hon upp kattbajs ur kattlådan och leker runt med de små korvarna täckta med kattsand som sedan ligger i hela huset ...

Jag vet inte hur många sådana bajsar jag trampat i senaste tiden !


För att råda bot på det köpte vi en svindyr kattlåda med väggar, tak och lucka så hon inte skulle komma åt att få ut bajsarna.

Funkar kanon !

Problemet är att katten Musse inte tänker gå in genom nån lucka för att gå på toa utan väljer då att kissa i nåt väl utvalt hörn av huset ...

Bara att ta bort luckan då till Molly's glädje.

Så jag fortsätter leta kringspridda bajsar i huset, intensivt muttrande om indragen mat och andra hemska hot som ingen av dom lyssnar på ...


  


  



Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards