It's my life

Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Stina - 31 januari 2011 20:47

med hjälp av kära svägerskan beställt hem klickers så jag kan komma igång med klickerträning som jag så länge pratat om.

Tack vare Anne-Lie som inspirerat mig de sista dagarna fick jag det gjort !!


Beställde 5 på en gång så jag kan träna både häst, hund, katter, barn och gubbe ...

Här ska klickas för glatta livet =)






Av Stina - 31 januari 2011 17:53

på den inslagna vägen att tacka alla underbara människor omkring mig.

TACK S och K i stallet som har hjälpt mig med mockning, vatten, hö och intag.

Ni är guld värda !!!!


TACK till min stora, lilla dotter som hjälper mamma få på sig strumpor och hjälpte till att handla.

Hon hämtade varor, packade ner i vagnen och upp på bandet och slet som ett djur för att bära in kassarna.

TACK gumman !!!


  

Av Stina - 31 januari 2011 08:23

Det är inte billigt att ha häst, vilket jag tror dom flesta är medvetna om.

Ibland är det dyrare än vanligt och jag är inne i en dyr period just nu =(


Jag har precis betalat ET behandlingen av herr V , gick på lite över 1000 lappen.

På torsdag ska herr V till Djurtandvårdskliniken och tandläkare Torbjörn Lundström, antar att det kostar en liten slant.

Nästa onsdag är det hovslagarbesök och där ryker ett par tusen och just nu sitter jag och försöker få tag på veterinär för att se till att hästarna får sina årliga vaccinationer innan den 12 feb. Där går ett par tusen till.


Jag har precis haft en diskussion med en bekant om vikten av bra hovslagare.

Bekanten använder sig av en icke utbildad "hovslagare" som inte vet vad den gör.

Billigt, javisst ... men hallå !!!

Hästen är nyskodd nu med en sko snedpåsatt och ser rent för jäklig ut helt enkelt !!

Bekantingen ska nu ta ut en riktig hovslagare som får titta på det där och ev göra om jobbet ...

Tom min gubbe som inte kan hästar för 5 öre reagerade på hur skoningen såg ut, tycker det säger en hel del !


Varför snåla på så viktiga saker som foder, hovslagare, vetvård ??

I min värld är det ingen rättighet att ha häst, har man inte råd ska man heller inte ha häst. Punkt.

Skoperioder på uppåt 12 veckor pga ekonomi ? Inte ok.


Den dag jag inte har råd med foder, hovslagare eller veterinärvård då har jag heller inte häst.

That's it !


  







Av Stina - 31 januari 2011 05:57

aka katten Musse, en livsnjutare av största mått =)


        

Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards